عکس سالاد سبزیجات
Zahra.v64
۵۱
۹۳۰

سالاد سبزیجات

۹ خرداد ۹۵
#مراحل_تزئین_پیاز
دوستان من این تزئین رو بلد نبودم،فقط از رو تصویر دوستمون نگاه کردم و برحسب حدسیاتم پیش رفتم.اگر روش اصلیش(که من ازش خبر ندارم)جور دیگه ایه،ببخشید.

وسایل مورد نیاز: پیاز و چاقو

۱.بدون اینکه برگای تازه ی پیاز آسیب ببینه پوست خشکای پیاز رو جدا کنید تا حدیکه به لایه ی تروتازش برسید.انتهای پیاز رو هم تا حدی بگیرید که لایه ها از هم جدا نشن(از حد معمول کمتر بگیرید).
انتهاش رو با چاقو تقسیم بندی کنید،واسه اینکه تو عکس مشخص باشه من یه مقدار با خودکار رنگش زدم.

۲.با نوک چاقو و به صورت سطحی سر هر خط رو به صورت عددهشت(۸)به سر خط دیگه وصل کنید و برش بدید.برشهارو همینطور ادامه بدید تا تقسیم بندی ردیف اول تموم بشه.
یه بار هم با نوک چاقو کل برشهارو چک کنید که حتما کامل باشن و قسمت متصل باقی نمونده باشه.

۳.بازم خیلی سطحی درحد لایه رویی، از یه قسمت برش خورده ردیف اول، یه خط صاف به سمت سر پیاز برش میدیم و خیلی با احتیاط و با کمک نوک چاقو و انگشتان لایه ی بالایی برشمونو از پیاز جدا میکنیم.

۴.الان با جداشدن کامل لایه اول برجستگی گلمون خودشو کم کم نشون میده.لایه جدا شده روهم کنارش گذاشتم که بهتر مراحل کارو نشون میده.

۵.میریم سراغ برش ردیف دوم.اینبار نوک هر برش ردیف اول رو باز به صورت عدد هشت(۸) به نوک دیگری وصل میکنیم.کارو ادامه میدیم تا ردیف دوم هم کامل بشه.باز بانوک چاقو برشهارو چک میکنیم که کامل از لایه بالایی جدا شده باشه و باز یه برش ممتد از کنار یکی از برشهای ردیف دوم تاااااا نوک پیاز میزنیم و خیلی با احتیاط لایه ی بالایی رو از برش ردیف دوم جدا میکنیم.

۷.کم کم داره شبیه گل میشه :-) .....به همین صورت انقدر برشهارو ادامه میدیم تا به سر پیاز برسیم.

۸.نوک پیاز رو باید سعی کنید یه ریزه پایینتر از برش قبلیش جداش کنید.

۹....و #گل_پیاز تقدیم به شما دوستای هنرمند.

عکس بدون شماره هم شامل همه ی پیازمونه ،هم قسمتای جدا شده و هم گل که واسه اینکه هم خوشگلتر باشه و هم تو عکس بهتر مشخص باشه من یه مقدار با #پودر_لبو به کمک انگشت رنگش زدم.
واسه من که خیلی خوشگل شد،امیدوارم توضیحات و عکس واسه دوستان واضح و مفید و گویا باشه و قابل استفاده.
___________________________
پ.ن: شرمنده! خیلی پر حرفی کردم;-)
هشدار‌: پاپیون جان توضیحاتمو کامل منتقل کن لطفاً
...
نظرات