عکس فسنجون
prstw_kh
۹
۳۱۵

فسنجون

۱۶ مهر ۹۵
Prastouo????:
فسنجون شمالی Prastouo????:
رای 7 نفر:
مرغابى یا اردک یا مرغ درشت                                  یک عدد
مغز گردوی چرخ شده                                         750 گرم
رب انار ترش                                        3 قاشق غذاخورى
نمک و فلفل                                                به اندازه کافى
  

طرز تهیه با مرغ:
گردوی چرخ شده را با 3 یا 4 لیوان آب و رب انار ترش مخلوط می کنیم و روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا 2 یا 3 ساعت آهسته بجوشد. گاهى هم خورش را هم می زنیم تا ته نگیرد و بوى خامى گردو از بین برود.سپس مرغ را درسته یا به چهار قطعه تقسیم کرده و همراه با نمک و فلفل و کمی آب می گذاریم تا کاملا بپزد.
بعد از اینکه مرغ پخت، آن را به خورش اضافه می کنیم. سپس صبر می کنیم تا خورش به روغن بیفتد و آب آن کم شود و به اصطلاح جا بیفتد.
طرز تهیه با مرغابی یا اردک:
برای این کار مرغابى را کاملا پاک کرده و می شوییم. گردوی چرخ شده، مرغابى، آب و کمی نمک و فلفل را با هم در قابلمه می ریزیم و می گذاریم بپزد. وقتى مرغابى کمى پخت، رب انار را به آن اضافه می کنیم. سپس صبر می کنیم تا خورش به روغن بیفتد و آب آن کم شود و به اصطلاح جا بیفتد.
گیلانی ها فسنجان را به چه شکلی می خورند؟
در گیلان، معمولا فسنجان را با مرغابى یا اردک تهیه می کنند. گیلانى ها فسنجان را همیشه ترش می پسندند، اما در صورتی که بخواهیم فسنجان را شیرین کنیم، دو قاشق شکر در آخر کار به خورش اضافه می کنیم. همچنین در صورت تمایل دو یا سه عدد بادنجان را پوست کنده و سرخ می کنیم. وقتى که فسنجان کاملا جا افتاد، بادنجان های سرخ شده را به آن اضافه می کنیم و بعداز یک جوش برمی داری
...
نظرات