عکس مراحل کاور با فوندانت

مراحل کاور با فوندانت

۲۳ دی ۹۵
#نکات_پایه_تزیین_کیک با انواع خمیر( #فوندانت،مارزیپان،..)

برای شروع بهتر از یک کیک با ارتفاع کم و قطر کم استفاده کنید.مثلا قطر ۱۸ سانت و ارتفاع ۶ تا ۸سانت.
بعد از اینکه آستر کشی لایه های کیکو انجام دادین ،دیواره کیک رو یک لایه بسیار نازک لایه کشی کنید. لایه زیرین فوندات نباید خامه باشد. بهتر است از گاناش یا باتر کریم استفاده کنید. که در هوای گرم نسبت شکلات بیشتر از خامه هست مثلا ۲به ۱ ولی در زمستان نسبت ۱به۱ مناسب هست.
فوندانت رو با روغن کریسکو ویا اریستو کیک ورز بدید واگه در دسترس نداشتید از روغن صاف بمقدار کم استفاده کنید چون باعث زردی فوندانت میشه

کار با فوندانت شروع کنید.برای بار اول که تسلط ندارین تا خمیر رو با وردنه بلند کنید،کافیه خمیر رو روی کاغذ روغنی یا صفحه سیلیکونی پهن کنید و با همون کاغذ یا صفحه به روی کیک منتقل کنید.(برای پهن کردن فوندانت از وردنه نازک استفاده نکنین،با قطورتر راحت تر پهن می شه و فشار کمتری به دستتون میاد).

برای اینکه فوندانت تون به کاغذ نچسبه،کاغذ رو چرب کنید یا از مخلوط (نشاسته و پودر شکر) داخل یه کیسه حریر ریخته وبصورت ضربه ای روی سطح کار استفاده کنید.

در هر دو صورت(استفاده از روغن یا پودر شکر)شما باید مرتب این کار رو انجام بدین.چون در حین پهن کردن خمیر و وردنه کشی روغن یا پودر شکر به خورد خمیر می ره،پس مرتب خمیر
رو به آرامی بلند می کنید و زیر کار رو چرب می کنید یا پودر شکر می زنین. موقعه جابجا کردن خمیر سعی کنید انگشتتان را تو خمیر فرو نکنید چون باعث پارگی خمیر میشود انگشتان کنار هم باشد و کف دست وبازو رو زیر فوندانت ببرید وجابجا کنید بطوری که روی دست زیر باشد.
کیفیت فوندانت خانگی با صنعتی متفاوت هست وحالت کشانی کمتری داره وبرای حالت کشانی فوندانت میتوانید از ی ق چ ثعلب یا پودرcmcاستفاده کنید.
حالا فوندانتون به روی کیک منتقل کنید.
در واقع اولین تمرین ما،فوندانت کردن صاف تا حد امکان است.

شما قطر دایره کیک تون و ارتفاع کیک تون اندازه می گیری:مثلا قطر کیکت ۱۸ است و ارتفاع کیک تون ۵ ،حالا که خمیر رو پهن کردی برای اینکه ببینی اندازه است و کم نیست این طوری حساب می کنی:

۱۸+۵+۵+۲+۲=اندازه دایره خمیرتون...
اون ۲ سانت ها اضافه ای که شما باید از طرفین بذاری..

یعنی شما خمیر رو در نظر بگیر(با این قطر ۱۸ و ارتفاع ۵)وقتی خط کش می ذاری از ابتدا تا انتهای خمیر باید۳۲ تا ۳۴ سانت باشه،یا به عبارت دیگه از مرکز دایره خمیر تا هر طرف ۱۶ تا ۱۷...بیشتر باشه موردی نداره اما کمتر نه چون خمیر کم میاد.
بعد از پهن کردن خمیر رویه کیک رو با دستتون صاف کنید و بعد برید سراغ دیواره ها... مهمترین قسمت کار....
چون چین می خوره و اینجاست که باید با حوصله کار کنید. میتوانید از وسیله ای به نام اتوی فوندانت استفاده کنید.
از بالا به آرامی صاف می کنید.دور تا دور کار.حالا میاد سراغ چینهایی که ایجاد شده،به آرامی یک کم خمیر را بلند می کنید هوای زیرش خارج می شه و حالا با کشیدن دست صاف می کنید.
اضافه های کار رو ببربد.

نگران نباشید،چون شما اول می خواین کیک با ارتفاع کم کاور کنید پس مشکل چین خوردگی زیاد ندارین.

خیلی بهتر است که برای است که برای‌ یادگیری از دکور کیک به جای کیک استفاده کنید. دکور کیک یونولیت به شکل کیک است که میتوانید از لوازم قنادی تهیه کرده و بارها برای تمرین استفاده کنید. ویا از لوازم زیر دستتون که حالت صاف واستوانه ای داره برای تمرین استفاده کنید
چسب فوندانت همیشه کمی آب است...‌ البته چسب مخصوص فوندانت هم در لوازم قنادی موجود است.
مانند گل چینی میتوانید با فوندانت گل درست کنید. با قالب حروف قالب زده روی کیک بنویسید. برای کیک کودکان با کاتر عروسکی قالب بزنید وبا کمی آب به فوندانت بچسبانید برای استفاده روی کیک خامه ای بهتر کیک رو قبلا خامه کشی کنید تا رطوبت خامه جذب کیک بشه وتکه های درست شده فوندانت رو کمی در معرض هوا قرار بدید تا نسبتا خشک بشه بعد روی کیک بچسبانید.
امیدوارم مطلب مورد توجهتون قرار گرفته باشد.
...
نظرات