عکس دسرزعفرانی

دسرزعفرانی

۲۵ فروردین ۹۶
#دسر_زعفرانی واقعا خوشمزه و شیک و راحت
طعم این دسر مثل بستنی سنتی زعفرانیه.
من اینبار توی ظرفهای تک نفره درست کردم وزیرش از ژله موز استفاده کردم وروش بیسکویت وگردو ریختم.براتون رسپی شو میفرستم امیدوارم درست کنید وکنار عزیزانتون کامتون شیرین بشه.
مواد لازم:
شیر: 3 لیوان
شکر: 1 لیوان
زعفران دم کرده: به میزان لازم
پودر ژلاتین: 2 قاشق غذاخوری
خامه: 100میلی لیتر (که تقریبا میشه نصف پاکت خامه صورتی)
گلاب: یک چهارم لیوان
وانیل :کمی
طرز تهیه:
پودر ژلاتین رو روی نصف پیمانه آب سرد بریزید. وقتی یکم باز شد، روی بخار کتری بذارید تا دانه های ژلاتین توی اب حل بشه.
شیر و شکر رو توی قابلمه روی حرارت بذارید و بهش یه مقدار زعفرون اضافه کنید و بهم بزنید تا مخلوط بشن و شکر حل بشه.
وقتی شیر به جوش اومد وانیل و گلاب هم بریزید و زیرش رو خاموش کنید. ژلاتین رو هم بریزید داخل شیر و قابلمه رو کنار بگذارید تا کاملا خنک بشه.
حالا خامه رو توی یه کاسه بریزین و وقتی شیر و شکر و زعفرون کاملا خنک شد، کمی ازش توی خامه می ریزیم و هم می زنیم تا صاف و یکدست بشه. این نکته خیلی مهمه که حتما باید محلول شیری کاملا خنک شده باشه وگرنه خامه میبره و توی دسر بد میشه. خوب که خامه یکدست شد، آن را به بقیه مواد اضافه می کنیم و هم می زنیم تا یکنواخت بشه.اگه دیدین بازم یکنواخت نشده،یه بار از صافی ردش کنید.حالا این مایه رو می ریزیم توی قالب. برای این دسر هم میتونیم از قالب سیلیکونی استفاده کنین و هم فلزی. قالب رو میذاریم توی یخچال تا ببنده.توجه کنین که همیشه وقتی می خواین توی قالب سیلیکونی بریزین قالب رو توی سینی یا بشقاب بذارین و بعد منتقل کنین به یخچال که موقع حملش به مشکل برنخورین. برای در اوردنش از قالب ، اول با نوک چاقو به اندازه یک سانت دور تا دور دسر رو از قالب ازاد کنید برای قالبهای سیلیکونی خیلی راحت دسر خودش رو ول میکنه و نیازی نیست قالب رو توی آب گرم بزارید. بعد هم ظرف سرو رو کمی خیس کنید و دسر رو توش برگردونید. قلفتی درمیاد.
اما اگه قالبتون فلزی هست، دور تا دورش رو که با چاقو آزاد کردین، یه کوچولو قالب رو با دست تکون بدید. اگه حس کردین دسر ازاد نشده،یه کوچولو بذاریدش توی آب گرم تا خودش رو ول کنه. زیاد توی اب گرم نذاریدا که دسر شل میشه. بازم ظرف سرو رو خیس کنید و دسر رو توش برگردونید. علت خیس کردن ظرف سرو اینه که اگه دسر وسط ظرف قرار نگرفت، بتونید خیلی راحت با دست جابجاش کنید.
...
نظرات