عکس خورش ریواس
محدثه یاسی
۲۰
۶۳۴

خورش ریواس

۲۱ اردیبهشت ۹۶
سلام به همه دوستان گلم,ممنون ازهمتون بابت همراهی وهمدلی تون.
این خورشت رومن تا بحال نه دیده بودم ونه خورده بودم, بایدبگم نصف عمرم به بادرفته,فووووووق العاده خوششششمزه بود,طبق دستورخواهرگلم حانی درست کردم فقط مرغمو توآبلیمونخوابوندم چون خوندم خودش خیلی ترشه ودوتا هویج هم خردکردم توش,عالی شدحتتتتما امتحان کنین.
,,, واما ,,,
ريواس خواص منحصر به فرد و بسيار زيادي دارد كه در اينجا به چند نمونه از آنها اشاره مي‌كنيم:
- مقوي قلب و اعصاب است.- با تحريك ترشح نمك‌هاي صفراوي از كبد، باعث تنظيم جذب چربي از روده مي‌شود.
- باعث كاهش خونريزي از معده و روده مي‌شود.
- به رفع اختلالات قاعدگي كمك مي‌كند.- ورم ملتحمه چشم را كاهش مي‌دهد.- به ترميم جراحات، زخم‌هاي چركي سطحي و سوختگي‌هاي پوستي كمك مي‌كند.- مسرت‌بخش است و باعث رفع افسردگي مي‌شود.- لوزالمعده را وادار به ترشح انسولين كرده و قند خون را كاهش مي‌دهد.- كاهنده چربي و كلسترول خون است و از ايجاد لخته در رگ‌ها جلوگيري مي‌كند.
- مصرف مداوم آن باعث تصفيه خون و رفع جوش و دمل مي‌شود.- كاهنده شهوت است.- زخم‌هاي دهان را درمان مي‌كند.- سرگيجه و وزوز گوش را كاهش مي‌دهد.
- فيبر و پتاسيم موجود در آن سوخت و ساز بدن را بالا مي‌برد و باعث كاهش وزن مي‌شود.- اسيد معده را متعادل مي‌كند.- برطرف كننده استرس، ترس و وسواس است.
شیر مادرانی که ریواس می‌خورند، در نوزادان تولید اسهال می‌کند. ریواس، مقوی قلب و اعصاب بوده و برای درمان بواسیر مفید است. شیرمادرانی که ریواس میخورندباعث اسهال نوزادان میشود.
...
نظرات