عکس خورش فسنجان با مرغ
تصویر از ❤ⓜoⓗaⓓeⓢe❤
https://sarashpazpapion.com/picture/1259825
...
مواد لازم

خورش فسنجان با مرغ

۱۰
مواد اصلی
نمک و فلفل و زرد چوبه
به مقدار لازم
شکر
۳ قاشق غذا خوری
رب انار
۵ قاشق غذا خوری
برگ بو (اختیاری)
۲ عدد
پیاز
۱ عدد
مرغ
۴ تکه
گردو
۴۰۰ گرم
کلمات کلیدی

خورش فسنجان با مرغ

فسنجان خورشت خورش فسنجون غذاهای ایرانی وعده نهار
طرز تهیه

خورش فسنجان با مرغ

درجه سختی
زمان تهیه ۳۰
دقیقه
زمان پخت ۲۴۰
دقیقه
۱
گردوها را چرخ کنید ، درون قابلمه مقداری آب سرد بریزید و گردوها را اضافه کنید سپس حرارت را زیاد کنید تا آب بجوش بیاید ، پس از اینکه آب جوش آمد حرارت را کم کنید و اجازه دهید به مدت ۲ – ۳ ساعت گردوها با آب بجوشد تا کاملا به روغن بیافتد.
۲
در این مدت مرغ را آماده کنید ، پیاز را ریز کنید و بهمراه تکه های مرغ درون قابلمه ای جداگانه بریزید ، کمی روغن بریزید ، فلفل ، نمک ، زردچوبه و برگ بوها را اضافه کنید و با حرارت ملایم تفت دهید ، پس از اینکه مرغ کمی سرخ شد ۲ لیوان آب اضافه کنید و ۱ ساعت با حرارت ملایم بگذارید مرغ نیم پز شود.
۳
پس از پخت گردوها و زمانی که به روغن افتاد میتوانید رب انار را اضافه کنید ( رنگ تیره خورش از پخت گردو بدست میاید و رب انار برای ایجاد طعم ترش و ملس به غذا کاربرد دارد ) ، شکر و کمی نمک اضافه کنید سپس فسنجان را تست کرده و چاشنی را بنابر میل تان تنظیم نمائید.
۴
پس از اینکه طعم مطلوب را بدست آوردید مرغ پخته را اضافه کنید و حدود ۲ ساعت بگذارید مرغ درون فسنجان با حرارت ملایم بجوشد ، پس از این مدت زمان فسنجان را در ظرف بریزید و همراه با برنج سرو کنید.
تصاویر مراحل تهیه

خورش فسنجان با مرغ

بیشتر
سایر نکات

خورش فسنجان با مرغ

حتما گردوها را با اب بسیار سرد مخلوط کنید تا به گردوها شوک وارد شده و روغن درون گردوها ازاد شود ، اب را از همان ابتدای کار زیاد نریزید بلکه کم کم و در طی مراحل پخت اضافه کنید.
مقدار استفاده از رب انار و شکر در فسنجان سلیقه ای میباشد و میتوانید بنابر ذائقه تان از رب انار و شکر کمتر یا بیشتر استفاده کنید ، فسنجان نیاز به روغن خاصی ندارد و روغنی که در انتهای پخت ایجاد میشود همان روغن گردوست.
میتوانید بجای مرغ از گوشت چرخ کرده قلقلی شده استفاده کنید ، در اینصورت در انتهای پخت فسنجان و در زمان کشیدن در ظرف گوشت قلقلی را با خورش سرو کنید ، در صورت تمایل میتوانید به جای برگ بو از 1 قاشق چایخوری دارچین در زمان قرار دادن مرغ در مایه فسنجان به خورش تان اضافه کنید.
نظرات دستور پخت

خورش فسنجان با مرغ