مواد لازم

خورش فسنجان با کوفته قلقلی گیاهی

۵
مواد اصلی
مغز گردو چرخ شده
۳۰۰ گرم
رب انار
۶ قاشق سوپ خوری
شکر
۳ قاشق سوپ خوری
پیاز
۱ عدد
روغن مایع
به مقدار لازم
مواد لازم برای کوفته
سویا ریز
۱ پیمانه
پیاز متوسط
۱ عدد
آرد نخودچی
به مقدار لازم
زردچوبه و ادویه دلخواه
به مقدار لازم
کلمات کلیدی

خورش فسنجان با کوفته قلقلی گیاهی

طرز تهیه

خورش فسنجان با کوفته قلقلی گیاهی

درجه سختی
زمان تهیه ۰
دقیقه
زمان پخت ۱۲۰
دقیقه
۱
پياز را نگيني خرد كرده و در مقدار كمي روغن داخل قابلمه مناسبی تفت دهيد تا نرم و طلايي شود، سپس گردو را به آن اضافه کرده و حدود ٤-٣ دقيقه تفت دهيد. فقط مواظب باشید گردو نسوزد و ته نگيرد. حالا مقداري آب داخل قابلمه بریزید؛ در حدي كه خورش شل نشود.
۲
صبر کنید تا آب جوش بیاید و گردو چنددقیقه‌ای بجوشد، نرم شود و به روغن بيفتد. در این مرحله مقداری رب انار و شكر به خورش اضافه کرده و به‌آرامی هم بزنید. رب انار و شکر را به میزانی که دوست دارید اضافه کنید.
۳
حالا کوفته‌قلقلی‌ها را آماده کنید. سويا را چند دقیقه‌ای در آب گرم خیس کنید تا نرم شود، سپس در آبكش بریزید و آن را خوب فشار دهید تا آب اضافه‌اش گرفته شود. بعد آن را چرخ کنید. پياز را رنده كرده و آب آن را بگیرید، سپس به سویای چرخ شده اضافه کنید. مقداری زردچوبه، ادويه و نمك هم بریزید و تا جایی كه مواد حالت چسبندگي پیدا کنند، آرد نخودچی اضافه کنید و خوب ورز دهید. مایه کوفته را چند ساعتي داخل يخچال استراحت دهيد.
۴
بعد از اینکه مایه را از یخچال بیرون آوردید، کوفته‌قلقلی‌هايي به‌اندازه گردو درست كنيد و سپس آن‌ها را در مقداري روغن سرخ کنید.
۵
وقتي فسنجان کاملا به روغن افتاد، کوفته‌قلقلی‌هاي سرخ‌شده را به آن اضافه كرده و حرارت زیر قابلمه را خاموش كنيد، سپس بلافاصله خورش را سرو كنيد.
سایر نکات

خورش فسنجان با کوفته قلقلی گیاهی

در خورش فسنجان می‌توانید از نسبت مساوي مغز گردو و مغز بادام زمینی هم استفاده كنيد.
عکس و تصاویر ارسالی از خورش فسنجان با کوفته قلقلی گیاهی
نظرات دستور پخت

خورش فسنجان با کوفته قلقلی گیاهی