مواد لازم

صاف کردن روغن جامد

۳
مواد اصلی
ظرف تمیز و قاشق فلزی
عدد
روغن جامد
۱ پیمانه
کلمات کلیدی

صاف کردن روغن جامد

صاف کردن روغن روغن جامد شیرینی شیرینی سنتی
طرز تهیه

صاف کردن روغن جامد

درجه سختی
زمان تهیه ۲۰
دقیقه
زمان پخت ۳۰
دقیقه
۱
این روزها روغن کاملا جامد به سختی در بازار پیدا میشه و اکثرا تبدیل به نیمه جامد شدن،از بین روغنهای نیمه جامد بهترین گزینه اونی هست که بافت سفت تری داره بنابراین از روغنهای نیمه جامد که خیلی شل یا آبکی هستن در تهیه شیرینی استفاده نکنید که شیرینی خراب میشه.
۲
مقداری از روغن رو در ظرف بریزید و روی بخار کتری قرار بدید و گاهی هم بزنید تا کاملا روان و یکدست بشه بعد از روی بخار کتری بردارید و در شیشه بریزید ولی در شیشه رو نذارید و صبر کنید تا در دمای محیط کاملا خنک بشه بعد در شیشه رو محکم و در یخچال بذارید تا کامل ببنده.
۳
حتما باید در یخچال نگهداری بشه. هر وقت خواستید شیرینی درست کنید ۱۰ دقیقه زودتر از یخچال خارج و پیمانه کنید. .
سایر نکات

صاف کردن روغن جامد

◀صاف کردن روغن جامد شاید در ظاهر خیلی مهم به نظر نیاد ولی به شدت میتونه روی کیفیت شیرینی تاثیر بذاره...
چیزی که به اشتباه تصور میشه اینه که بعد از صاف شدن روغن جامد ،محصول نهایی تبدیل به روغن صاف قنادی( روغن 50) میشه ،که این کاملا اشتباهه چون روغن قنادی از نظر فرمول و پروسه تهیه کاملا متفاوته...
◀در نظر داشته باشید که روغن جامد فقط در تهیه شیرینیهای سنتی قابل استفاده ست و برای شیرینیهای مدرن همون طور که قبلا هم گفتم بهترین گزینه کره یا مارگارین هست که بهتره مارگارین(کره گیاهی)جایگزین کره بشه،چون هم ماندگاری شیرینی رو نسبت به کره افزایش میده و هم مثل کره طعم شیرینی رو تحت تاثیر قرار نمیده.
◀چرا باید روغن جامد رو قبل از استفاده صاف کرد؟
چون وقتی شما در قوطی روغن رو باز و به دقت به بافت روغن نگاه کنید،یکسری حبابهای ریز هوا در بافت روغن مشاهده میکنید و بافت روغن به صورت دون دون دیده میشه...
این حبابهای هوا باعث ایجاد خطا در پیمانه کردن و اندازه گیری روغن میشن و روی بافت نهایی شیرینی اثر منفی میذارن.بنابراین باید حتما برای تمام شیرینیهایی که با روعن جامد تهیه میشن اول روغن رو صاف و بعد پیمانه یا وزن کنید.
نظرات دستور پخت

صاف کردن روغن جامد