عکس شیرینی نارگیلی شیری(بدون فر)
شیرینی نارگیلی شیری نوعی شیرینی هندی است که به آن « لادوی نارگیلی» هم گفته می‌شود. این شیرینی در عرض ۱۵ دقیقه و خیلی خیلی آسان آماده می‌شود. شیرینی نارگیلی شیری از دو ماده اصلی تهیه می‌شود که عبارتند از پودر نارگیل و شیر تغلیظ شده شیرین شده یا همان شیر عسلی. در ضمن مقداری مغز بادام، پسته یا بادام هندی بوداده و خرد شده هم در آن به کار می‌رود که بافت و طعم بهتری به آن می‌دهد. شیرینی نارگیلی شیری بسیار مقوی است..
...
مواد لازم

شیرینی نارگیلی شیری(بدون فر)

۴
مواد اصلی
شیر عسلی
۲۰۰ گرم
پودر نارگیل
۲ پیمانه
پودر هل
۱/۲ قاشق چای خوری
مغز بادام و پسته (باهم)
۱/۲ پیمانه
پودر نارگیل برای تزئین
به مقدار لازم
کلمات کلیدی

شیرینی نارگیلی شیری(بدون فر)

طرز تهیه

شیرینی نارگیلی شیری(بدون فر)

درجه سختی
زمان تهیه ۲۰
دقیقه
زمان پخت ۱۵
دقیقه
۱
برای تهیه این شیرینی از نارگیلی استفاده بکنید که کاملاً پودر شده است. پس اگر دانه‌های نارگیل درشت هستند بهتر است آنها را در آسیاب خرد کنید تا ریزتر شوند.
۲
نصف پیمانه و ۲ قاشق غذا خوری (حدود ۲۰۰ گرم) شیر عسلی را داخل تابه عمیقی بریزید. سپس پودر نارگیل را به آن اضافه کنید و به خوبی هم بزنید. اگر مایل هستید شیرینی شما خیلی شیرین باشد به جای ۲ پیمانه پودر نارگیل از ۱ و نیم پیمانه استفاده کنید.
۳
تابه را روی شعله ملایم گاز قرار دهید و مرتب هم بزنید تا مخلوط گرم شود. اگر از ۲ پیمانه نارگیل استفاده کنید، حالت ترکیب تغییر زیادی نمیکند اما اگر از ۱ و نیم پیمانه استفاده کنید، مخلوط قدری چسبناک می‌شود.
۴
وقتی مخلوط گرم و منسجم شد آن را از روی گاز بردارید و پودر هل و مغزهای خرد شده بوداده را اضافه کنید.
۵
۲ قاشق پودر نارگیل را داخل بشقابی بریزید و کنار بگذارید. همچنان که مخلوط شیرعسلی و نارگیل گرم است، آن را تکه تکه بردارید بین دستهایتان گلوله کنید.
۶
گلوله‌های نارگیلی را فوراً در بشقاب پودر نارگیل بغلتانید. شیرینی نارگیلی شیری آماده است. آن را با مغز پسته یا گردو تزیین کنید و در ظرف در بسته در یخچال نگهداری کنید..
۷
من مغزهای خرد شده رو با موادم قاطی کردم وبا قاشق تو قالب سلیکونی فشرده کردم..گذاشتم یخچال..دو ساعت بعد درش آوردم..واقعا خوشمزست ..امتحان کنین.. زنده باشید پاپیونیای عزیز💞💞💞💞
سایر نکات

شیرینی نارگیلی شیری(بدون فر)

در پخت شیرینی نارگیلی شیری می‌توان به شکل‌های مختلفی تنوع ایجاد کرد و خلاقیت به خرج داد. مثلاً می‌توان به مواد کمی کاکائو یا زعفران اضافه کرد و به این ترتیب شیرینی را در رنگ‌های مختلف تهیه کرد. یا می‌توان بعد از آماده شدن کوفته‌های نارگیلی آنها را در شکلات ذوب شده فرو برد...
⚘من اغلب از لیوان فرانسوی بعنوان پیمانه استتفاده میکنم
عکس و تصاویر ارسالی از شیرینی نارگیلی شیری(بدون فر)
نظرات دستور پخت

شیرینی نارگیلی شیری(بدون فر)