مواد لازم

باسلوق لبو گردویی

۵
مواد اصلی
نشاسته
۱/۲ پیمانه
آب
۱/۱/۴ پیمانه
لبو پخته و پوره شده
۲/۳ پیمانه
شکر
۱/۲ پیمانه
گلاب
۲ قاشق سوپ خوری
جوهر لیمو
۱/۴ قاشق چای خوری
پودر ژلاتین
۲ قاشق سوپ خوری
گلوکز مایع
۲ قاشق سوپ خوری
پودر هل
۱/۲ قاشق چای خوری
پودر نارگیل
به مقدار لازم
گردو
به مقدار لازم
کلمات کلیدی

باسلوق لبو گردویی

طرز تهیه

باسلوق لبو گردویی

درجه سختی
زمان تهیه ۸
دقیقه
زمان پخت ۳۸
دقیقه
۱
ابتدا نشاسته را با یک پیمانه آب حل میکنیم و حدود ۵ دقیقه میگذاریم و بعداز صافی رد میکنیم و کنار میگذاریم .
۲
یک چهارم پیمانه آب و شکر و جوهر لیمو رو توی ظرف نچسب میریزیم وروی حرارت میگذاریم وقتی به جوش زدن افتاد حدود ۳ دقیقه میگذاریم تا جوش بخورد.
۳
بعد نشاسته حل شده با آب را اضافه میکنیم و با قاشق که بهتر است چوبی باشد سریع هم میزنیم تا شربت و نشاسته حل و غلیظ شود و ۵ دقیقه روی حرارت هم میزنیم در این زمان مواد سفت تر و هم زدن کمی سخت تر است .
۴
لبوی پوره شده را اضافه میکنیم و باز حدود ۵ دقیقه هم میزنیم تا مواد خوب حل شود و یک دست شود ،به پودر ژلاتین ۴ قاشق سوپ خوری آب اضافه میکنیم و به مواد باسلوق اضافه میکنیم وحدود ۵دقیقه دیگر هم میزنیم ،
۵
بعد گلوکز مایع را اضافه میکنیم و بعد از حدود یک دقیقه هم زدن گلاب وپودر هل را اضافه میکنیم و حدود ۲۰ دقیقه روی حرارت هم میزنیم تا بوی خامیه نشاسته هم گرفته شود،بعد حرارت را خاموش وظرف را در دمای محیط میگذاریم تا مواد سرد شود.
۶
توی سینی پودر نارگیل رو ریخته و از مواد باسلوق اندازه ی یک گردو برمیداریم و روی پودر نارگیل میگذاریم وباکمک پودر نارگیل در کف دست گرد میکنیم و روی اون گردو میگذاریم و میچینیم تو ظرف ،این باسلوق هرچه بیشتر در یخچال بمونه بیشتر خودشو میگیره و سفت تر میشه امیدوارم درست کنید و از خوردنش لذت ببرید .
۷
میتونید مقدار شکر رو بیشتر کنید چون این میزان از دستور اندازه و دل رو نمیزنه و بستگی به ذائقه تون داره ،هرچه رنگ لبو خوشرنگ تر باشه باسلوقتون هم همان قدر رنگی میشه و شما باسلوقی درست کردید که رنگش هم طبیعی هستش و اصلا طعم لبو غالب نیست و احساس نمیشه .
سایر نکات

باسلوق لبو گردویی

بهتره که برای پختن لبو از سه تا لبو اندازه ی تخم مرغ کوچک بردارید و با یک پیمانه آب بگذارید بپزد و بعد از پخت کمی آبدار است و بعد از پختن ابش کم و تقریبا یک چهارم پیمانه خواهد شد و بهتر است با همان آب در غذاساز یا هر وسیله ی دیگر پوره شود و بعد از پوره شدن میتوانید مقدار ۲/۳پیمانه را برای باسلوق استفاده کنید
عکس و تصاویر ارسالی از باسلوق لبو گردویی
نظرات دستور پخت

باسلوق لبو گردویی