مواد لازم

سیب زمینی به شکل موش

۴
مواد اصلی
سیب زمینی متوسط
۲ عدد
روغن سبزیجات
کمی
کدو تنبل متوسط
به مقدار لازم
پنیر پارمیجانو (پارمیزان یا پارمسان) رنده شده
۴۰ گرم
خردل
۱ قاشق چای خوری
شیر
۲ قاشق چای خوری
پنیر چدار رنده شده
۱۰۰ گرم
برای تزئین:
گوجه فرنگی گیلاسی
۴ عدد
تره
به مقدار لازم
تربچه
۴ عدد
کشمش
۸ عدد
پیازچه
به مقدار لازم
کلمات کلیدی

سیب زمینی به شکل موش

طرز تهیه

سیب زمینی به شکل موش

درجه سختی
زمان تهیه ۱۵
دقیقه
زمان پخت ۷۵
دقیقه
۱
فر را از قبل روی حرارت ۱۹۰ درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید.
۲
چند جای سیب زمینی‌ها را با چنگال سوراخ کرده و آن‌ها را در سینی فر بچینید و به مدت یک ساعت تا یک ساعت و ربع یا تا زمانی که آن‌ها را اگر کمی فشار دهیم نرم باشند درون فر قرار دهید.
۳
یک عدد کدو تنبل را از وسط به دو قسمت تقسیم کرده و با قاشق تخم‌های درون آن را خارج کرده و درون کدو را با مقداری کره چرب کنید و آن را به مدت ۴۰ دقیقه یا تا زمانی که نرم شود درون فر قرار دهید.
۴
وقتی سیب زمینی‌های پخته شده آنقدر خنک شده که بتوان آن‌ها را به راحتی در دست گرفت، سر آن‌ها را ببرید و با قاشق گوشت درون آن‌ها تا یک سانتی‌متر مانده به پوست، بیرون آورید. مراقب باشید به پوست سیب زمینی‌ها آسیبی نرسانید.
۵
گوشت درون کدو حلوایی پخته شده را نیز با قاشق بیرون آورده و با گوشت سیب زمینی‌ها، خردل، ‌پنیر پارمسان، شیر و کره مخلوط کرده و به صورت پوره درآورید و چاشنی لازم را به آن اضافه کنید.
۶
مخلوط پوره را به درون پوست سیب زمینی‌ها برگردانده و روی آن‌ها پنیر پارمسان بریزید و درون فر قرار داده و دکمه گریل به مدت چند دقیقه روشن کنید تا پنیر طلایی رنگ شود.
۷
از گوجه‌های گیلاسی برای بینی موش‌ها استفاده کنید (با استفاده از خلال دندان) و تره‌های کوتاه را برای سبیل موش‌ها در پشت گوجه‌ها به کار ببرید.
۸
از تربچه‌های به نیم شده برای گوش‌ها و کشمش برای چشم‌ها و پیازچه برای دم‌های‌اشان استفاده کنید.
عکس و تصاویر ارسالی از سیب زمینی به شکل موش
نظرات دستور پخت

سیب زمینی به شکل موش