مواد لازم

پوره برنج و سبزیجات هندی

۳
مواد اصلی
سیب زمینی
۲ عدد
برنج
۲ پیمانه
فلفل دلمه ای
۱ عدد
پیاز
۱ عدد
گوشت چرخ کرده
۱/۲ پیمانه
گوجه فرنگی
۲ عدد
هویج
۲ عدد
کره
به مقدار لازم
شکر
به مقدار لازم
کلمات کلیدی

پوره برنج و سبزیجات هندی

طرز تهیه

پوره برنج و سبزیجات هندی

درجه سختی
زمان تهیه ۳۰
دقیقه
زمان پخت ۳۰
دقیقه
۱
ابتدا برنج را پاك كرده و با آب گرم بشویید و با مقداری نمك و آب ولرم حدود ۲ساعت خیس كنید.سیب زمینی ها را شسته و پوست بكنید و به شكل نگینی خرد كرده و با مقدار كمی آب،نمك و كره بپزید و اجازه دهید همه آب به خورد سیب زمینی برود اما توجه داشته باشید كه سیب زمینی نباید له شود!
۲
هویج را شسته و پوست بگیرید و به صورت نگینی خرد كرده و با مقداری شكر و آب بپزید.(مثل سیب زمینی).گوجه فرنگی را پوست گرفته و به صورت نگینی خرد كنید.
۳
پیاز را رنده زده و با مقداری كره تفت دهید و وقتی نیم سرخ شد گوشت چرخ كرده را به آن بیفزایید و كمی تفت دهید تا رنگ گوشت برگردد.سپس نمك،فلفل و سایر ادویه های دلخواه و گوجه های خرد شده را به آن اضافه كرده و كمی تفت دهید تا آب گوجه فرنگی ها كشیده شود.
۴
برنج را همراه با كمی آب و نمك و كره درون قابلمه بریزید و بگذارید برنج بجوشد تا آب آن تمام شود سپس برنج را مستقیم از درون قابلمه درون تابه ای که مواد اصلی برنج را آماده کرده اید بریزید و با مواد خوب مخلوط کنید ، زیر حرارت را کم کنید و اجازه دهید به مدت ۱۵ تا ۳۰ دقیقه برنج مزه دار شود و خوب بپزد.
۵
در انتها سیب زمینی و هویج و زعفران را به مواد اضافه كرده و شعله را خاموش كنید.پفك هندی را سرخ كرده و ر كنار غذا سرو كنید.
سایر نکات

پوره برنج و سبزیجات هندی

1)این غذا بسیار مناسب كودكان زیر دو سال است.
2)در صورت تمایل از مقداری عسل برای تفت دادن هویج پخته شده استفاده كنید تا خوشمزه تر شود.
3)این غذا در هند با ادویه گرام ماسالا تهیه میشود
4)در صورت تمایل برنج را با شیر بپزید تا خوشمزه تر شود.
5)توجه داشته باشید كه برنج شما باید به قدری بپزد كه تقریبا له شود پس اگر از برنج غیر ایرانی استفاده میكنید آب بیشتری داخل آن بریزید.
6)در صورت تمایل 2حبه سیر یا 2قاشق مرباخوری پودر سیر هم به غذا اضافه كنید.
7)اگر رنگ غذای شما مناسب نبود 2قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی هم به آن بیفزایید.
نظرات دستور پخت

پوره برنج و سبزیجات هندی