عکس کیک مرنگ میوه ای
کیک مرنگ بافت بسیار سبک و لطیفی داره ،از عطر و بوش که دیگه نگم واستون ،میوه رو میتونید با توجه به فصلی که درش هستیم و هر میوه ای که دوست دارید استفاده کنید.من از گیلاس استفاده کردم ،امیدوارم درست کنید و لذت ببرید
...
مواد لازم

کیک مرنگ میوه ای

۸
مواد اصلی
میوه
۲۰۰ گرم
تخم مرغ
۳ عدد
آرد
۱۷۵ گرم
نشاسته ذرت
۵۰ گرم
پودر قند
۱۵۰ گرم
پودر قند (برای سفیده)
۲۵ گرم
وانیل
یک چهارم قاشق چای خوری
شیر
یک چهارم پیمانه
بیکینگ پودر
یک قاشق غذا خوری
کره و روغن مایع
۱۵۰ گرم
مواد لازم
سفیده تخم مرغ
۲ عدد
پودر قند
۱۲۰ گرم
کلمات کلیدی

کیک مرنگ میوه ای

کیک مرنگ کیک میوه ای کیک خانگی
طرز تهیه

کیک مرنگ میوه ای

درجه سختی
زمان تهیه ۲۰
دقیقه
زمان پخت ۵۰
دقیقه
۱
اول سفیده و زرده را جدا کرده و سفیده را با ۲۵گرم پودر قند فرم دهید و در یخچال بگذارید.کره و روغن مایع و ۱۵۰گرم پودر قند را با همزن برقی بزنید تا پوک شود.
۲
(حدود ۵دقیقه)زرده ها و وانیل را بزنید ،بعد از دو دقیقه زدن شیر (کمی ولرم)را ریخته و سپس سفیده فرم گرفته را با آرد و نشاسته و بکینگ پودر ۳ بار الک شده ،ما بین هم به مواد اضافه کنید .
۳
نیمی از مواد کیک را در قالبی که از قبل با روغن جدا کننده چرب کرده اید،بریزید .یک لایه از میوه های دلخواه خود بچینید.باقی مواد کیک را بریزید .در دمای ۱۷۰ درجه ۴۵ تا ۵۰ دقیقه در فر بپزید.البته بعد از ۴۰ دقیقه چک کنید .بسته ب هر فر زمان هم متغیر هست .
۴
بعد از پخت بگذارید کیک خنک شده و بعد از قالب در بیارید .باید کیکمون از حرارت بیفته تا مرنگ و روش قیف بزنیم .(برای درست کردن مرنگ ابتدا سفیده و وانیل را کاملا فرم دهید.سپس پودر قند را به دفعات با قاشق چای خوری به سفیده اضافه کنید و با دور کند همزن بزنید )مرنگ را با فرم دلخواه روی کیک بزنید و در فر (حرارت بالا) حدود ۳ دقیقه گریل کنید .
سایر نکات

کیک مرنگ میوه ای

کیک های کره ای بهتر است در ظرف در دار و در دمای محیط خنک نگهداری شوند.
۶۰ درصد از مواد را در لایه زیرین بریزید و ۴۰ درصد در بالا .
همان مقدار ک روی میوه ها را بپوشاند ،کفایت میکند .
برای عطر و طعم بهتر میتونید ،بعد از چیدن میوه هاتون وسط مواد ،مقداری هم دارچین به روی آنها بپاشید .
من گیلاس چیدم و از قبل نصف کردم و گذاشتم به روی دستمال حوله ای تا آب اضافیش کشیده بشه و در کمی آرد غلتانیدم .تا در مواد حرکت نکنه و کف قالب نشینه.
نظرات دستور پخت

کیک مرنگ میوه ای