عکس کدوسبز شکم پر
یک غذای عربی واقعا خوشمزه
...
مواد لازم

کدوسبز شکم پر

۳
مواد اصلی
کدو سبز متوسطیا ریز
نیم کیلوگرم
گوشت چرخ کرده
۲۰۰ گرم
پیاز
۲ عدد
سیب زمینی (حلقه ای سرخ شده)
به به مقدار لازم
نعنا خشک
۲ قاشق غذا خوری
رب گوجه ‌فرنگی
۲ قاشق غذا خوری
گوجه فرنگی متوسط
۳ عدد
نمک و فلفل و زرد چوبه
به مقدار لازم
کلمات کلیدی

کدوسبز شکم پر

کدوسبز شکم پر
طرز تهیه

کدوسبز شکم پر

درجه سختی
زمان تهیه ۳۰
دقیقه
زمان پخت ۶۰
دقیقه
۱
ابتدا مواد گوشتی را آماده کرده. در ظرفی مناسب کمی روغن ریخته وپیاز نگینی خرد شده را تفت میدهیم تا طلایی شود. بعد گوشت چرخی را اضافه کنید و تفت دهید اجازه دهید رنگ صورتی گوشت از بین بره و پخته شه بعد نمک،فلفل زردچوبه و یک قاشق نعناع خشک را اضافه و مجددا تفت میدهیم و مواد را کنار بگذارید.
۲
کدوهارا پوست کنده و از قسمت طول چاقو را به اندازه ۱ سانت از داخل چاک بزنید طوری که چاقو از پشت کدو بیرون نزند. (نکته)چاک زدن باید قبل از سرخ شدن کدو باشد .کدوهارا اگر خیس هست با دستمال خشک کنید و سرخ کنید و کنار بگذارید.
۳
حالا از مواد گوشتی داخل تمام کدوها را پر کنید کمی با انگشت مواد گوشتی را فشار دهید که هنگام پخت از درون کدو بیرون نریزد.
۴
در ظرفی که میخواهید کدوها را پخت کنید کمی روغن ریخته یک عدد پیاز نگینی خرد کنید سرخ کنید تا طلایی شود بعدرب گوجه را اضافه و کاملا سرخ کنید که حالت دون دون پیدا کند روغن قرمز رنگ شود بعد نمک،فلفل،زردچوبه و یک قاشق نعناع خشک را اضافه و تفت دهید حالا ۲ لیوان آب جوش به سس اضافه کنید اجازه دهید یک ،دو جوش بزند تا سس کمی سخت شود
۵
بعد سیب زمینی های سرخ شده را کف ظرف قرار دهید کوجه ها روهم چهار قاچ کرده کف ظرف بگذارید (نیاز نیس) گوجه ها سرخ شوند در آخر کدوها را روی سس بچینید کمی از سس روی کدو ها بریزید و در ظرف را بگذارید اجازه دهید بمدت ۲۰دقیقه باحرارت (ملایم روبه کم )کدوها بپزند بعد با برنج دم شده سرو کنید . نوش جان
سایر نکات

کدوسبز شکم پر

چاک زدن کدو ها باید قبل از سرخ شدن انجام شود
عکس و تصاویر ارسالی از کدوسبز شکم پر
نظرات دستور پخت

کدوسبز شکم پر