عکس کباب دیگی سماقی
دستور پخت از ناهیدعبایان نژاد
https://sarashpazpapion.com/picture/3276087
...
مواد لازم

کباب دیگی سماقی

۳
مواد اصلی
برنج
۳ پیمانه پلوپز
پیاز بزرگ(رنده شده و آب گرفته)
۱ عدد
گوجه فرنگی
۳ عدد
سیب زمینی بزرگ
۱ عدد
پودر سماق
۱ قاشق غذا خوری سرپر
کنجد
۱ قاشق غذا خوری
زعفران دم کرده
نصف فنجان
نمک و فلفل و زرد چوبه
به مقدار لازم
آب ،روغن مایع
به مقدار لازم
کلمات کلیدی

کباب دیگی سماقی

کباب کباب دیگی غذای ایرانی وعده نهار
طرز تهیه

کباب دیگی سماقی

درجه سختی
زمان تهیه ۰
دقیقه
زمان پخت ۰
دقیقه
۱
برنج ها رو شسته و با کمی نمک بمدت ۲ساعت بخیسانید.گوشت رو به همراه پیاز،نمک،فلفل سیاه،زردچوبه و۳ق غ زعفران با هم مخلوط کرده وبا دست حسابی ورز بدید تا منسجم شود بعد سلفون بکشید و برای ۱ساعت داخل یخچال استراحت بدید.
۲
بعد از تایم استراحت داخل ظرف نچسب کمی روغن بریزیدو گوشت رو با ضخامت ویکدست پهن کنید،شعله رو روشن کنید و با حرارت ملایم دو طرفش رو سرخ کنید(نه خیلی زیاد)و کنار بزارید.
۳
برای تهدیگ سیب زمینی رو رنده کنید و با مقداری آب سرد برای ۱۵دقیقه بخیسانید،بعد از تایم آبکش کنید و کمی نمک،فلفل سیاه و زعفران دم کرده و ۱ق غ کنجد بریزید و هم بزنید.
۴
داخل قابلمه مقداری آب و نمک بریزید و روی شعله بزارید تا بجوش بیاد بعد برنج رو اضافه کنید وقتی که رئ آورد آبکش کنید،کف قابلمه کمی روغن بریزید داغ که شد مواد ته دیگ رو بریزید و با پشت قاشق پهن و یکدست کنید،۱کفیگر از برنج رو با مابقی زعفران مخلوط کنید
۵
وقتی ته دیگ کمی خودش رو گرفت برنج زعفرانی رو بریزید و با قاشق فشار بدید و صاف و یکدست کنید بعد نصف سماق رو روی برنج بریزید و کباب سرخ شده رو قرار بدید و مابقی سماق رو روی کباب بریزید و مابقی برنج رو روی کباب بریزید و با قاشق کمی فشار بدید و صاف و یکدست کنید و بدلخواه چندقطعه کره یا روغن روی برنج بریزید و دم کنی رو قرار بدید وقتی بخار بالا آورد شعله رو کم کنید و اجازه بدید پخته و دم بکشه.
۶
گوجه ها رو نمک و فلفل بزنید و با کمی روغن سرخ کنید یا به سیخ بکشید و کباب کنید.وقتی کباب دیگی دم کشید داخل ظرف مورد نظرتون به صورت قالبی برگردونید و به همراه گوجه و بادورچین لیموترش،پیاز و سبزی خوردن و سالاد میل کنید.نوش جانتون
نظرات دستور پخت

کباب دیگی سماقی