مواد لازم

کباب سیخی

۵
مواد اصلی
آرد سوخاری
۱ قاشق غذا خوری
زعفران (دم کرده و غلیظ)
۱ قاشق غذا خوری
سبزی (معطر ساطوری شده - جعفری ، ترخون ، ریحان)
۱ قاشق غذا خوری
پیاز
۱ عدد
گوشت (چرخ کرده)
۵۰۰ گرم
نمک و فلفل
به مقدار لازم
کلمات کلیدی

کباب سیخی

طرز تهیه

کباب سیخی

درجه سختی
زمان تهیه ۴۰
دقیقه
زمان پخت ۶۰
دقیقه
۱
ابتدا پیاز را ریز رنده کنید و آب آن را کاملا بگیرید و با گوشت چرخ کرده ، نمک و فلفل مخلوط کنید و ۱۰ دقیقه خوب ورز دهید تا کاملا حالت چسبندگی پیدا کنند و در انتها نیز سبزی های معطر خرد شده را اضافه کرده و مخلوط نمائید.
۲
زعفران دم کرده و آرد سوخاری را جداگانه با هم مخلوط کنید و به مواد اضافه نمائید و فقط در حد مخلوط شدن بهم بزنید ، مایه کباب را ۱۰ دقیقه داخل فریزر قرار دهید یا نیم ساعت داخل یخچال بگذارید تا مواد منسجم شوند.
۳
سیخ های چوبی را از قبل در آب ولرم خیس کنید تا وقت کباب شدن نسوزند. ظرف گوشت را از فریزر خارج کنید سپس به اندازه لازم از مایه گوشت بردارید و کمی با دست فشار دهید تا رطوبت آن گرفته شود ، شکل دهید و به سیخ بکشید.
۴
پس از اینکه تمام کباب ها را به سیخ کشیدید کف تابه کمی روغن یا کره بریزید و کباب ها را کف تابه بچینید سپس با حرارت ملایم و بدون درپوش کبابها را سرخ کنید.
تصاویر مراحل تهیه

کباب سیخی

سایر نکات

کباب سیخی

1)این کباب را در هند و ترکیه طبخ میکنند البته در هند به صورت خیلی تند طبخ میشود.
2)اگر سبزی تازه در دسترس ندارید از سبزی های خشک هم میتوانید استفاده کنید.و اگر همه آنها در دسترس نبود فقط نعنا خشک استفاده کنید.
3) برای چسبندگی کباب حتما پس از رنده کردن پیاز را از صافی بگذرانید تا آب اضافی آن کاملا گرفته شود در غیر این صورت کباب ها روی سیخ وا میروند.
نظرات دستور پخت

کباب سیخی