مواد لازم

پای سیب(2)

۸
مواد اصلی
آرد (2 لیوان)
۳۰۰ گرم
پودر قند (1/5لیوان)
۲۵۰ گرم
کره
۲۲۰ گرم
وانیل
۱/۴ قاشق چای خوری
عسل یا(شربت بار)
۱ قاشق غذا خوری
بیکینگ پودر
۱/۲ قاشق مربا خوری
تخم مرغ
۴ عدد
سیب پوست کنده یا(خلال نازک شده)
۱ عدد
دارچین
۱ قاشق مربا خوری
شکر
۲ قاشق غذا خوری
کلمات کلیدی

پای سیب(2)

طرز تهیه

پای سیب(2)

درجه سختی
زمان تهیه ۴۰
دقیقه
زمان پخت ۴۰
دقیقه
۱
بهتر است تمام مواد به دمای محیط رسیده باشه، و آرد و بکینگ پودر سه بار الک شده باشه.
۲
ابتدا کره و پودرقند را با همزن میزنیم تا پوک و کرم رنگ بشه در این مرحله کوتاهی نکنید و خوب بزنید(حدود ۱۰ دقیقه) بعد هم وانیل و عسل را اضافه می کنیم،
۳
بعد زرده و سفیده تخم مرغها را جدا میکنیم، و زرده ها را به مخلوط قبل اضافه کرده و با همزن میزنیم، بهتر است زرده ها را دانه دانه اضافه کرده و هر کدام را حدود یک دقیقه بزنید.
۴
حالا آرد و بکینگ پودر را کم کم به موادمون اضافه میکنیم و با دور آروم همزن یا لیسک مخلوط میکنیم،
۵
وقتی خوب مخلوط شدند و کاملا یکدست شد((پره های همزن را جدا کرده بشورید و با یک دستمال تمیز خوب و کاملا خشک کنید و سفیده ها را بزنید تا سفید و پوک بشه و از ظرف نریزه)) سفیده تخم مرغ فرم گرفته را به مواد اضافه میکنیم و با لیسک خیلی آروم بصورت دورانی مخلوط میکنیم.
۶
این مرحله شاید یکم مشکل باشه چون خمیرمون سفته و مخلوط کردنش یکم سخته، پس اگر خمیر سفت شد نگران نباشید تا اینجای کار را درست انجام دادین.
۷
سیب ها را که از قبل خلال نازک کردین در شکر و دارچین می غلطونید، حالا قالبهای پای را کاغذ روغنی انداخته یا کپسول های ضخیم مخصوص پای را آماده کرده
۸
و یه لایه از مواد کیک را با قاشق درون قالب ریخته کمی سیب که داخل شکر و دارچین زدین می گذاریم و کمی با دست فشار می دهیم و دوباره با قاشق روی سیبها را مواد کیک می پوشانیم،
۹
((مهم نیست زیاد روش صاف باشه تو فر روش صاف میشه)) پف پای خوبه باید مواد کیک نصف قالب پای را پر کنه، اگه بیشتر بریزید سرریز میکنه و اگر کمتر بریزید پف نمیکنه.
۱۰
داخل فری که از قبل ۲۰ دقیقه گرم شده باشه با دمای ۱۸۰ درجه طبقه وسط به مدت ۳۰ تا ۴۰ دقیقه بزارید، چند دقیقه آخر گریل را روشن کنید تا روش طلایی بشه.
۱۱
وقتی از تو فر درآوردید بزارید خنک بشه و روشون را پودرقند الک کنید، میتونید با پودر پسته و شکلات آب شده هم تزئین کنید و بعد با کارد تیز آن را دونیم کنید.
تصاویر مراحل تهیه

پای سیب(2)

بیشتر
سایر نکات

پای سیب(2)

1) اگه آرد ذرت در دسترس دارید 2 یا 3 قاشق از آرد اصلی را کم کنید و بجاش آرد ذرت بریزید تا پای پوک تر و خوشمزه تر بشه اگه نداشتین کلا از آرد کیک استفاده کنید.2) پای را میتونید توی یک قالب بزرگی که بهتره وسطش سوراخ نباشه یا کاسه ماست خوری یا نیم لیوان فرانسوی درست کنید و داخل سینی فر بچینید، فقط حتما کاغذ روغنی داخلش بندازید.3) توی دستور که 300 گرم آرد هست یکم از 2 لیوان بیشتره اما بهتره همون 2 لیوان آرد استفاده بشه.4) به جای 220 گرم کره میتونید از نصف کره و نصف روغن جامد استفاده کنید.
نظرات دستور پخت

پای سیب(2)