عکس رُستی(rostii)
رُستی یه روش سرخ کردن سیب‌زمینی به متد سوئدی_سوییسی هست. هم میتونین به صورت کوچیک کوچیک و لقمه‌ای تهیه‌اش کنین ، هم مثل کوکو سیب‌زمینی با این تفاوت که رُستی اصلا تخم‌مرغ نداره!
رُستی میتونه به عنوان بخشی از دورچین غذای اصلی در کنار سبزیجات یا بخشی از یک صبحانه در کنار نیمرو، تخم‌مرغ پخته یا بیکن سرخ‌شده و سوسیس برای سیب ‌زمینی دوست‌ها به تنهایی مصرف بشه... ماده اصلی تهیه‌اش فقط سیب‌زمینیه!
...
مواد لازم

رُستی(rostii)

۴
مواد اصلی
سیب زمینی
۳ عدد
نمک
۱ قاشق چای خوری
فلفل
به مقدار لازم
روغن
به مقدار لازم
طرز تهیه

رُستی(rostii)

درجه سختی
زمان تهیه ۱۰
دقیقه
زمان پخت ۲۰
دقیقه
۱
سیب زمینی ها پوست بگیرید و رنده ریز بزنین سپس سیب‌زمینی رنده شده را به خوبی فشار دهید تا آب اضافی آن گرفته شود نیازی به شستن سیب زمینی ها ی رنده شده نیست.
۲
روی سیب زمینی‌ها مقداری نمک و فلفل بریزید و خوب زیر و رو کنید تا طعم دهنده‌ها به طور یکنواخت در سیب‌زمینی پخش شوند. حالا مقداری از مایه بردارید و در دستتون فشرده کنین وبه اصطلاح فرم بدین تا بهم بچسبن و فرم خود را حفظ کنن
۳
داخل تابه یا قابلمه کوچیک روغن بریزین تا کاملا رو حرارت داغ بشه... حالا سیب زمینی فشرده ها رو توش بندازین و اجازه بدین از یک سمت کاملا طلایی بشه..با آرامش وحوصله به کمک کفگیر برش برگردونین تا سمت دیگش هم طلایی بشه..روی دستمال آشپزخانه بذارین تا روغن اضافه هاش گرفته بشه وتمام.. طعم ولذت خوردنش توصیف نشدنیه😍
۴
برای تهیه رُستی قالبی، مواد را به صورت یکنواخت داخل تابه حاوی روغن یا کره گرم شده پخش کنید و به کمک کفگیر روی آن را کمی فشار داده و وقتی زیر آن طلایی شد، یک بشقاب روی دهانه تابه قرار داده و آن تابه را برگردانید تا رُستی داخل بشقاب قرار گیرد، سپس رُستی را به تابه برگردانید تا از سمت دیگر نیر طلایی شود.
سایر نکات

رُستی(rostii)

نکته خاصی نداره..
فقط حتما رنده ریز بزنین...روغن زیاد باشه..روغن حتما داغ باشه...حتما با آرامش برش گردونین...
صدای وطعم فوقالعادش موقع گاز زدن خودش یه نعمت بهشتیه...
عکس و تصاویر ارسالی از رُستی(rostii)
نظرات دستور پخت

رُستی(rostii)