عکس شاک شوکا
یه غذای ترکی خیلی خوشمزه وعالی. «شاک شوکا» نوعی غذای محبوب در کشور ترکیه است که با قطعاتی از گوجه فرنگی و سیب زمینی، همراه با بادمجان تهیه می‌شود،همون بادمجان وسیب زمینی وگوجه خودمونه با یک اسم دیگه، خیلی راحت وآسون آماده میشه.
#شاک_شوکا
#غذای_ترکی
...
مواد لازم

شاک شوکا

۳
مواد اصلی
بادمجان
۲ عدد
سیب زمینی
۲ عدد
گوجه فرنگی (پوره شده)
۳ عدد
رب گوجه ‌فرنگی
۱ قاشق غذا خوری
سیر رنده شده
۴ حبه
پیاز رنده شده
۱ عدد
نمک و فلفل و زرد چوبه و فلفل قرمز
به مقدار لازم
پودر آویشن
۱/۴ قاشق چای خوری
روغن زیتون
به مقدار لازم
طرز تهیه

شاک شوکا

درجه سختی
زمان تهیه ۲۰
دقیقه
زمان پخت ۴۰
دقیقه
۱
ابتدا بادمجان را یکی درمیان پوست بگیرید و مکعبی خرد بکنید.بهش نمک بزنید و نیم ساعت بگذارید کنار درون صافی تا هم تلخی آن گرفته شود و اینکه زمان سرخ شدن روغن کمتری جذب بکنه. سپس داخل تابه مقداری روغن زیتون بریزید و بادمجان را داخلش سرخ بکنید باشعله متوسط روبه ملایم، درپوش تابه را بگذارید تا بخار پز شود، برای همین روغن کم مصرف می‌شود چندبار هم بزنید (۵_۸ دقیقه زمان نرم شدن و کمی سرخ شدن)
۲
داخل تابه دیگری مقدار کمی روغن بریزید سیر و پیاز رنده شده را اضافه بکنید کمی تفت دهید سپس رب گوجه و پوره گوجه را اضافه بکنید بهش مقداری نمک،فلفل و کمی آویشن اضافه بکنید و دو سه دقیقه تفت دهید سپس بادمجان ها را اضافه کنید و با شعله ملایم اجازه دهید سس غلیظ شود.
۳
درهمین حین سیب زمینی را پوست بگیرید و مکعبی ریز خرد بکنید بهش مقداری نمک بزنید ،داخل تابه مقدار کمی روغن زیتون بریزید، روغن که داغ شد سیب زمینی را داخلش سرخ بکنید،در آخر کمی زردچوبه هم بزنید(اگر درپوش تابه را بگذارید روغن کمتری مصرف می‌شود). وقتی سس گوجه و بادمجان غلیظ شد ،سیب زمینی سرخ شده را بهش اضافه و یکی دو دقیقه هم بزنید تا مزه ها به خورد هم برود سپس اجاق را خاموش بکنید.راحت وخوشمزه نوش جان
عکس و تصاویر ارسالی از شاک شوکا
نظرات دستور پخت

شاک شوکا