مواد لازم

شیرینی بهشتی دورنگ با تمام نکات

۸۰
مواد اصلی
روغن صاف قنادی
۴۰۰ گرم
پودر قند
۳۵۰ گرم
آرد سفید
۶۵۰ تا ۷۰۰ گرم
پودر هل
۱ قاشق چای خوری
وانیل شکری
نصف قاشق چای خوری
روغن مایع
۵۰ گرم
پودر کاکائو
۲ قاشق چای خوری
کلمات کلیدی

شیرینی بهشتی دورنگ با تمام نکات

طرز تهیه

شیرینی بهشتی دورنگ با تمام نکات

درجه سختی
زمان تهیه ۳۰
دقیقه
زمان پخت ۲۰
دقیقه
۱
ابتدا روغن صاف و پودر قند را بمدت ۱۰ دقیقه با دور تند همزن برقی بزنید تا سفید و پوک شود بعد از ۱۰ دقیقه پودر هل،وانیل و روغن مایع را به مواد بالا بیفزایید و مجدد با همزن حدود ۳ دقیقه بزنید تا ترکیب غلظتی مانند خامه ی فرم گرفته بخود بگیرد.
۲
در پایان آرد را قاشق قاشق اضافه و با لیسک مخلوط کنید آبخور آرد ها متفاوت هست در هر صورت به مایه ی خمیری احتیاج داریم که مانند خمیر بامیه چسبناک باشد.
۳
برای قسمت کاکائویی مواد را نصف کرده و ۲ قاشق پودر کاکائو را به یک قسمت الک کرده و کاملا مخلوط کنید . ما برای دورنگ شدن شیرینی به ۳ قیف نیاز داریم دوتا یک بار مصرف و یک قیف پارچه ای
۴
ابتدا مقداری از خمیر سفید را در یک قیف یک بار مصرف و مقداری از خمیر کاکائو را در قیف دیگری بریزید حالا ماسوره آچاری را درون قیف پارچه ای بندازید و هر دو قیف را به یکباره داخل قیف که پارچه ای هست قرار دهید بعد از مواد درون سینی که از قبل کاغذ روغنی انداخته ایم پایپ کنید،زیر کاغذ روغنی را چرب کنید تا موقعه ی پایپ کاغذ از جایش بلند نشود
۵
بعد از اتمام کار سینی را درون یخچال بمدت ۲۰ دقیقه قرار دهید در این مدت فر را روی دمای ۱۷۰ درجه گرم کنید بعد سینی را درون فر قرار دهید و اجازه دهید شیرینی ها بمدت ۲۰ الی ۲۵ دقیقه بپزد.
۶
بعد پخت شیرینی ها را از فر خارج کرده و اجازه دهید سینی خنک شود بعد داخل یخچال بگذارید بمدت نیم ساعت بماند بعد به آرامی از کاغذ جدا کنید.
سایر نکات

شیرینی بهشتی دورنگ با تمام نکات

اگر شیرینی هاتون رو قبل از فر درون یخچال قرار دهید هرگز شیرینیتون تو فر وا نمیره و بعد از پخت و خنک شدن سینی مجدد درون یخچال بگذارین تا به راحتی از سینی جدا شود(البته فقط برای شیرینی بهشتی ) من خودم سینی هارو درون فریز گذاشتم خیلی راحت بود درون یخچال هم خوب میشه.
من با این مواد حدود ۸۰ تا شیرینی داشتم
تمام این نکاتی که براتون توضیح دادم حاصل چند سال تجربه خودم هست امیدوارم درست کنید و در کنار عزیزانتون از خوردنش لذت ببرید?.
نوش جان
نظرات دستور پخت

شیرینی بهشتی دورنگ با تمام نکات