عکس کورن داگ پنیری
#کورن داگ پنیری یکی از فست‌فودهای خوشمزه و محبوب بین‌المللی می باشد.
...
مواد لازم

کورن داگ پنیری

۴
مواد اصلی
هات داگ
۴ عدد
آرد گلوتن یا ذرت
۱ تا ۱ ونیم لیوان
تخم مرغ
۱ عدد
شیر
نصف لیوان
ماست‏
۱ قاشق غذا خوری
بیکینگ پودر
۱ قاشق چای خوری
نمک و فلفل
به مقدار لازم
پنیر پیتزا
۴۰۰ گرم
پودر سوخاری نارنجی
به مقدار لازم
سیخ چوبی
۸ عدد
روغن
به مقدار لازم
کلمات کلیدی

کورن داگ پنیری

فست فود کورن داگ
طرز تهیه

کورن داگ پنیری

درجه سختی
زمان تهیه ۶۰
دقیقه
زمان پخت ۲۰
دقیقه
۱
ابتدا هر پنجاه گرم پنیرپیتزای رنده شده را به ضخامت هات داگ، درون دست کاملا فشرده کرده تا به شکل یک عدد سوسیس کوچک در بیاید وبعد داخل نایلون گذاشته و به مدت حداقل یک ساعت درون فریزر قرار میدیم تا منسجم شود وحین کار ازهم نپاشد.به این ترتیب با چهارصد گرم پنیر پیتزا باید ۸عدد پنیر منسجم درست کنید.
۲
تخم مرغ وبکینگ پودر و شیر و ماست را درون ظرفی ریخته وباهمزن دستی بزنید. هم زدن را تاجایی ادامه بدهید که مایع یکنواخت کِرِمی رنگی حاصل شود. سپس به میزان دلخواه، نمک وفلفل سیاه اضافه ومخلوط کنید.
۳
آرد را درچند مرحله اضافه کرده ومخلوط کنید. مقدار آرد مصرفی در تهیه کورن داگ، همیشه نسبی است زیرا مقدار چسبندگی آردها باهم فرق دارد. غلظت خمیری که درست میکنید باید مشابه غلظت ماست باشد وحالت کشدار وچسبناک داشته باشه و درعین حال کمی روان باشد.
۴
هات داگ ها رو از وسط به دونیم تقسیم کرده، که دراین صورت ۸عدد هات داگ نصفه داریم. سپس هات داگ هارا در حد دو سه دقیقه درون تابه باکمی روغن تفت داده تا از حالت خامی خارج شوند. این مرحله دلبخواه هست و میتوان کلا تفت نداد.
۵
نوک تیز سیخ های چوبی رو بریده وجدا کرده (تا حین خوردن کورن داگ، دهان زخم نشود). سیخ را ابتدا درون هات داگ نصفه وسپس درون پنیرپیتزایی که به شکل سوسیس کوچک شکل داده و درون فریزر قرار داده بودیم، فرو می کنیم.
۶
مواد خمیری را درون لیوان بلندی ریخته و هات داگ را از قسمت سیخ چوبی در دست گرفته ودرون لیوان فرو می کنیم ومی چرخانیم تا همه قسمت های هات داگ وپنیر به خمیر آغشته شوند.
۷
سپس هات داگهای آغشته به خمیر را درون پودر سوخاری زده تاهمه قسمت های خمیر کاملا با پودر سوخاری پوشیده شود.
۸
مقداری روغن در تابه ریخته و چند دقیقه زمان می دهیم تا روغن کاملا داغ شود. سپس کورن داگ ها را به آرامی درون روغن قرار داده واجازه می دهیم یکطرف که طلایی وسرخ شد، می چرخانیم تا همه طرفشان به خوبی سرخ شود.
۹
کورن داگهای سرخ شده را از روغن خارج کرده و روی یک پارچه تمیز قرار دهید تا روغن اضافی آنها گرفته شود وسپس آنها را درون ظرف سرو بچینید و با سس دلخواه تزئین ومیل کنید. می توان از سس کچاپ وخردل و مایونز استفاده کرد.
سایر نکات

کورن داگ پنیری

دقت کنید تا سیخ چوبی را کاملا در مرکز هات داگ وپنیر یخ زده فرو کنید وباید دوسه سانت از سیخ چوبی بیرون باشد تا بتوانیم کورن داگ را در دست بگیرید واگر سیخ چوبی زیادی بلند است، اضافی آن را با چاقو ببرید.
اگر روغن تابه به اندازه کافی داغ نباشد وکورن داگها را بلافاصله درون آن قرار دهید، شکل خود را از دست میدهند وبه کف تابه می چسبند.
می توان بجای پنیر پیتزای رنده شده ازپنیر پیتزاهای قالبی وشکل دار آماده استفاده کرد.
من از هات داگ دِمِس و پودر سوخاری نارنجی پانکو استفاده کردم.
عکس و تصاویر ارسالی از کورن داگ پنیری
نظرات دستور پخت

کورن داگ پنیری