مواد لازم

شیرینی ساوارین مجلسی

۱۵
مواد اصلی
آرد قنادی
۱۵۰ گرم
کره
۱۲۵ گرم
پودر قند
۵۰ گرم
زرده تخم مرغ
۱ عدد
نشاسته ذرت
۳۰ گرم
شیر خشک قنادی
۳۰ گرم
رنده پوست پرتقال
۱ قاشق چای خوری
کنجد
به مقدار لازم
مارمالاد یا شکلات ذوب شده
به مقدار لازم
طرز تهیه

شیرینی ساوارین مجلسی

درجه سختی
زمان تهیه ۳۰
دقیقه
زمان پخت ۱۵
دقیقه
۱
برای تهیه شیرینی ساوارین مجلسی ابتدا کره را از یخچال خارج می کنیم تا با دمای محیط یکسان شود، سپس به همراه پودر قند داخل یک کاسه مناسب می ریزیم و با همزن بمدت ۳ دقیقه می زنیم که کرم رنگ شود
۲
در این مرحله زرده تخم مرغ را به همراه رنده پوست پرتقال به کاسه اضافه می کنیم و در حد ۳۰ ثانیه مواد را مخلوط می کنیم تا با هم یکدست شوند، سپس نشاسته ذرت را به همراه شیر خشک و آرد الک شده در سه مرحله اضافه می کنیم.
۳
حالا مواد را با هم مخلوط می کنیم تا خمیری یکدست شکل بگیرد. حالا داخل سینی فر را با کاغذ روغنی پوشش می دهیم و فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا زمان اماده شدن شیرینی ها معطل نشویم.
۴
در این مرحله یک قالب سیلیکونی را با کمی روغن چرب می کنیم، سپس کنجد را داخل یک بشقاب یا کاسه می ریزیم و جلوی دستمان قرار می دهیم. در ادامه به اندازه یک فندق بزرگ از خمیر بر می داریم و در کنجد می غلطانیم.
۵
پس از اینکه خمیر را داخل کنجد غلطاندیم، آنرا درون قالب سیلیکونی قرار می دهیم و با انگشت آنرا کاملا فشرده می کنیم تا منسجم شود و شکل قالب را بگیرید، سپس قالب سیلیکونی را بمدت نیم ساعت درون فریز قرار دهید .
۶
در این مرحله شیرینی ها را از قالب سیلیکونی خارج کرده و داخل سینی فر می چینیم. سپس در سینی فر قرار میدهیم.
۷
پس از اینکه فر به خوبی گرم شد، سینی فر را در طبقه وسط قرار می دهیم و اجازه می دهیم به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه درون فر بماند تا شیرینی ها بپزند. چون دمای فرهای مختلف یکسان نیست کاملا مراقب شیرینی ها باشد تا نسوزند.
۸
پس از اینکه کف شیرینی ها کمی طلایی شد، آنها را از فر خارج می کنیم و کنار می گذاریم تا کاملا خنک شوند. توجه داشته باشید که اگر زمانی که شیرینی ها به طور کامل خنک نشده اند و داغ هستند بخواهیم انها را از سینی جدا کنیم ممکن است پودر شوند.
۹
پس از اینکه شیرینی ها خنک شدند، وسط آنها را می توانیم با مارمالاد پر کنیم در پایان شیرینی ها را در یخچال نگهداری می کنیم.
سایر نکات

شیرینی ساوارین مجلسی

اگر رنده پوست پرتقال در دسترس نداشتین از چند قطره اسانس پرتقال استفاده کنید اگر اسانس هم نداشتین از وانیل یا غیره استفاده کنید.
من برای پر کردن ساوارین ها از شکلات سفید و سیاه یا شیری هم استفاده کردم.
امیدوارم از دستور خوشتون بیاد.
نوش جان
نظرات طرز تهیه

شیرینی ساوارین مجلسی