مواد لازم

پای همبرگری با سس قارچ

۴
مواد اصلی
گوشت چرخ کرده
۱ کیلوگرم
رب گوجه ‌فرنگی
۱ قاشق سوپ خوری
پیاز
۱ عدد
سیر خرد شده
۳ حبه
سیب زمینی
۶-۸ عدد
هویج
۲-۳ عدد
نخود فرنگی پخته
۱ پیمانه
جعفری خرد شده
۲ قاشق سوپ خوری
نمک و فلفل
به مقدار لازم
روغن
به مقدار لازم
مواد لازم برای سس :
کره
۴ قاشق سوپ خوری
آرد
۴ قاشق سوپ خوری
شیر
۲ پیمانه
قارچ ریز خرد شده
۱ پیمانه
نعنا خرد شده
۱ قاشق چای خوری
رزماری خرد شده
۱ قاشق چای خوری
نمک و فلفل
به مقدار لازم
کلمات کلیدی

پای همبرگری با سس قارچ

طرز تهیه

پای همبرگری با سس قارچ

درجه سختی
زمان تهیه ۳۰
دقیقه
زمان پخت ۴۵
دقیقه
۱
در تابه مقداری روغن بریزید و آن را روی حرارت قرار دهید. پیاز و سیر را داخل آن تفت دهید. بعد از ۳-۲ دقیقه گوشت چرخ شده را اضافه کرده تفت دهید. نمک و فلفل را هم بریزید. حالا رب گوجه‌فرنگی را اضافه کرده و همراه با گوشت تفت دهید، سپس آن را از روی حرارت بردارید.
۲
برای تهیه سس قارچ: در یک تابه کره را بریزید و آن را روی حرارت قرار دهید. وقتی کره آب شد، آرد را اضافه کرده و تفت دهید. حالا به‌آرامی شیر را روی آرد بریزید و به هم زدن ادامه دهید. نعنا، رز ماری، نمک و فلفل را هم اضافه کنید. حالا قارچ‌های ریز خرد شده را داخل تابه بریزید. صبر کنید تا کمی غلیظ شود، سپس حرارت را خاموش کنید.
۳
فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد روشن کنید. سیب‌زمینی‌ها را بشویید و به‌صورت حلقه‌های باریک خرد کنید. هویج را بعدازآنکه پوست گرفتید، ریز خرد کنید.
۴
یک ظرف برای فر انتخاب کنید. آن را کمی چرب کنید، سپس مخلوط گوشت چرخ شده را داخل ظرف بریزید و آن را پهن کنید. هویج خرد شده و نخودفرنگی را هم روی گوشت بریزید. حالا سیب‌زمینی‌ها را روی مواد بچینید. در انتها سس قارچ را به‌آرامی روی مواد بریزید.
۵
ظرف را حدود ۴۵-۴۰ دقیقه داخل فر قرار دهید تا سیب‌زمینی‌ها کاملا بپزند، سپس آن را از فر درآورده، با مقداری جعفری خرد شده تزیین کرده ، سرو کنید.
نظرات دستور پخت

پای همبرگری با سس قارچ