مواد لازم

مافین توت فرنگی

۶
مواد اصلی
آرد سفید
۱۵۰ گرم
پودر شکر
۱۲۵ گرم
وانیل
۱/۴ قاشق چای خوری
تخم مرغ
۳ عدد
کره
۱۲۵ گرم
آرد ذرت
۱ قاشق سوپ خوری
کپسول کاغذی
به تعداد لازم
ترافل رنگی(برای تزئین)
به مقدار لازم
توت فرنگی برای تزئین
به مقدار لازم
پودر قند براق(برای تزئین)
به مقدار لازم
پوره توت فرنگی
به مقدار لازم
کلمات کلیدی

مافین توت فرنگی

طرز تهیه

مافین توت فرنگی

درجه سختی
زمان تهیه ۱۵
دقیقه
زمان پخت ۲۵
دقیقه
۱
پودر شكر و كره نرم شده را در كاسه‌ای بزرگ بريزيد و با همزن خوب بزنيد تا پوك و سفيد شود. وانيل را هم به آنها اضافه كنيد و كمي ديگر هم بزنيد. تخم‌مرغ‌ها را يكی يكی به مواد بالا اضافه كنيد و به هم زدن ادامه دهيد.
۲
وقتی محلول يكدست شد، پوره توت‌فرنگی آماده و خنك شده را به آن اضافه كرده و خوب با همزن بزنيد. آرد ذرت و آرد سفيد را مخلوط كرده و الك كنيد تا يكدست شوند. مخلوط آرد را به مواد بالا اضافه كنيد و با كاردك مخصوص كيك‌پزی به آرامی هم بزنيد تا گلوله‌های آرد از هم باز شوند و خمير نرم و لطيفی داشته باشيد.
۳
كپسول‌های كاغذی مافين را درون قالب بگذاريد. هر كاغذ را درون يك محفظه قالب گذاشته و مقداری از مواد كيك را درآنها بريزيد تا حدودا دو سوم قالب پر شود. فر را با درجه حرارت ۱۷۰ درجه سانتی گراد گرم كنيد. قالب مافين را در فر (طبقه وسط) بگذاريد. مدت زمان ۲۵ دقيقه برای پخت آنها كافی است. در آخر مافین ها را با توت‌فرنگی تازه، پودر قند و ترافل تزئين كنيد.
۴
طرز تهیه پوره توت فرنگی : براي درست كردن اين مافين ابتدا پوره توت‌فرنگی را آماده كنيد،برای اين منظور ۲۰۰ گرم توت‌فرنگی ها را شسته، دم‌های آنها را گرفته و در غذاساز يا مخلوط‌كن بريزيد. و ۱۰۰ گرم شكر را هم اضافه كرده و خوب مخلوط كنيد.
۵
پوره را در قابلمه كوچك لعابی ريخته، روي حرارت بگذاريد و هم بزنيد. بعد ۱ ق سوپ خوری آرد ذرت را اضافه كنيد و دوباره هم زدن را ادامه دهيد تا سس غليظی به دست بيايد. بعد از غليظ شدن، پوره را از روی حرارت برداشته و بگذاريد تا خنك شود. نكته: اضافه كردن آرد ذرت در اينجا برای غليظ شدن پوره توت فرنگی است.
عکس و تصاویر ارسالی از مافین توت فرنگی
نظرات دستور پخت

مافین توت فرنگی