عکس ماست و خیار قالبی
همانطور که می‌دانید، در آشپزی دست آشپز همیشه باز است و می‌تواند خلاقیت را تا حد امکان برای تهیه غذاها و چاشنی‌های جدید به کار گرفته و یا غذاهای همیشگی را به شکلی متفاوت تزیین و سرو نماید. در همین راستا -ماست- این ماده لبنی قدیمی و محبوب نیز از غافله عقب نمانده و خود را به روز می‌کند و می‌توان به راحتی ان را در اشکال و انواع جدیدتر تهیه و سرو نمود. 

در ادامه این توضیحات قصد داریم طرز تهیه یکی از جالب‌ترین انواع ماست به نام ماست قالبی طعم دار را به شما آموزش دهیم تا از این ایده جدید برای تزیین سفره‌های مهمانی خود استفاده کنید و همه را غافل‌گیر نمایید.
...
مواد لازم

ماست و خیار قالبی

۲
مواد اصلی
ماست خامه ای
۱ لیوان
پودر ژلاتین
۱ قاشق غذا خوری
خیار رنده شده
۱ عدد
ادویه ماست و خیار
به مقدار لازم
کلمات کلیدی

ماست و خیار قالبی

طرز تهیه

ماست و خیار قالبی

درجه سختی
زمان تهیه ۳۰
دقیقه
زمان پخت ۰
دقیقه
۱
برای تهیه ماست قالبی طعم دار شما ابتدا باید پودر ژلاتین را با ۲ قاشق غذاخوری آب سرد مخلوط کرده و ظرف آن را روی بخار کتری قرار دهید تا ژلاتین به روش بن ماری حل شود. 
۲
وقتی ژلاتین کاملا حل شد، آن را از روی حرارت بردارید و اجازه دهید خنک شود و بعد آن را به ماست اضافه کنید.
۳
خیار را پوست گرفته و رنده کنید.
۴
با دست آب اضافه خیار را کاملا بگیرید و خیارهای رنده‌شده را به ماست اضافه کنید.
۵
در صورت تمایل به ماست و خیار کمی ادویه ماست و خیار شامل نمک، فلفل، گل‌پر، پودر سیر، نعناع و ... اضافه کنید و اگر به سبزیجات محلی مانند دلال دسترسی دارید، از آن‌ها نیز استفاده کنید. 
۶
وقتی مواد را خوب مخلوط کردید، آن‌ها را کف قالب سیلیکونی با طرح مورد نظر ریخته و برای ۲-۳ ساعت داخل یخچال قرار دهید. 
۷
بعد از این مدت، ماست را کف ظرف سرو مورد نظر برگردانید و با مقداری پودر نعناع خشک و گل سرخ تزیین و سرو نمایید.
سایر نکات

ماست و خیار قالبی

نکته بسیار مهم اول که احتمالا با خواندن دستور تهیه؛ ذهن شما را مشغول کرده این است که طعم این ماست به دلیل استفاده از پودر ژلاتین تغییری نخواهد کرد و همان مزه ماست و خیار معمولی را خواهید داشت.
ژلاتین فقط باعث فرم‌گیری و استحکام ماست و خیار می‌شود.به جای 1 ق غذاخوری پودر ژلاتین می‌توانید از  ق مرباخوری پودر ژلاتین و یا  ورق ژلاتین استفاده کنید که در این صورت؛ ماست شما بافت لطیف‌تری دارد.
استفاده از ماست خامه‌ای برای داشتن طعم بهتر است اما شما می‌توانید از ماست معمولی نیز استفاده کنید.
برای اطمینان از سالم برگشتن ماست کف ظرف سرو، می‌توانید قبل از ریختن مواد داخل قالب،‌کف قالب را خیلی کم چرب کنید اما اگر قالب سیلیکونی مرغوبی دارید نیاز به این کار نیست.
همچنین برای داشتن انواع ماست قالبی رنگی، می‌توانید از ماست ساده، ماست و لبو، ماست و هویج و ... استفاده کنید و یا همچنین این ماست قالبی را با انواع پوره میوه تهیه کرده و به عنوان دسر مورد استفاده قرار دهید.
نظرات دستور پخت

ماست و خیار قالبی