عکس کوفته هلو
این دستورپخت توسط حشمت توپچی در مجله آشپزی مثبت ارائه شده است.
...
مواد لازم

کوفته هلو

۵
مواد اصلی
گوشت چرخ کرده
۵۰۰ گرم
آب
۱/۳ پیمانه
آرد نخودچی
۳۰۰ گرم
سبزی خردشده(پیازچه و تره)
۱/۲ پیمانه
تخم مرغ
۲ عدد
آلو خورشتی
۱۵۰ گرم
پیاز متوسط
۲ عدد
شکر
۱/۳ پیمانه
سرکه
۱/۳ پیمانه
نمک و زردچوبه و روغن
به مقدار لازم
کلمات کلیدی

کوفته هلو

طرز تهیه

کوفته هلو

درجه سختی
زمان تهیه ۲۰
دقیقه
زمان پخت ۸۵
دقیقه
۱
گوشت چرخ كرده را در یك كاسه بزرگ ریخته و آرد نخودچی را به آن اضافه كرده و مخلوط كنید. سبزی‌های خرد شده را به مواد داخل كاسه اضافه كرده و با نمك و زردچوبه مزه‌دار كنید. تخم‌مرغ‌ها را شكسته، به آنها بیفزایید و ورز دهید.
۲
به اندازه یك نارنگی از مایه را برداشته و در كف دست به شكل گلوله درآورید. حالا یك عدد آلو برداشته و با فشار انگشت در مركز كوفته قرار دهید و بعد دوباره كوفته را جمع كنید همه مواد را آماده كرده و در یك سینی بچینید و كناری بگذارید. در یك تابه هم مقداری روغن ریخته و روی حرارت ملایم بگذارید. وقتی روغن داغ شد، كوفته‌ها را در روغن داغ خوب سرخ كنید.
۳
كوفته‌های سرخ شده را روی یك دستمال بگذارید تا روغن‌های اضافی آنها گرفته شود. پیازها را ریز خرد كنید. در یك كاسه كوچك مقداری سركه و شكر را با یكدیگر مخلوط كنید.
۴
در یك قابلمه یا تابه گود بزرگ كمی روغن ریخته و روی حرارت قرار دهید و پیازها را در آن بریزید و سرخ كنید. كمی زردچوبه و محلول سركه و شكر را با یك پیمانه آب مخلوط كرده و كم‌كم به پیاز داغ‌ اضافه كرده و حرارت را زیاد كنید تا سس بجوشد و كمی غلیظ شود.
۵
وقتی سس جوشید، حرارت را كم كرده و كوفته‌ها را به آرامی به سس اضافه كنید. حالا در قابلمه را بگذارید و صبر كنید تا كوفته‌ها بپزند و سس غلیظ شود. برای مزه‌دار شدن سس كوفته‌ها، چند آلو در سس در حال جوشیدن بیندازید.
سایر نکات

کوفته هلو

مقدار سركه و شكر بستگی به ذائقه شما دارد. اگر سس كوفته را ترش دوست دارید شكر را كمتر بریزید و اگر شیرین‌تر می‌خورید مقدار شكر را بیشتر كنید.
بهتر است آلوها را مدتی در آب خیس كرده و خوب بشویید تا تمیز و بدون شن و خاك شوند.
عکس و تصاویر ارسالی از کوفته هلو
نظرات دستور پخت

کوفته هلو