عکس کوفته هلو
رویا۱۳۴۸
۸۳
۱.۱k

کوفته هلو

۱۲ اردیبهشت ۰۰
🌼 فضایل و خواص سوره های قرآن کریم
✨فضیلت سوره اعلی:

شخصی به نام ابی حمیصه می گوید: مدت بیست شب در نماز جماعت امام علی (علیه السلام) شرکت می کردم و حضرتش تنها سوره اعلی را می خواند. آن حضرت فرمود: اگر مردم از عظمت و ارزش این سوره آگاهی داشتند، روزی بیست بار آن را تلاوت می کردند، هر کس سوره اعلی را تلاوت کند، گویا کتاب های حضرت موسی و ابراهیم (علیهما السلام) را قرائت کرده است در پایان این سوره آمده: ان هذا لفی الصحف الاولی صحف ابراهیم و موسی
اصبغ بن نباته - از یاران مخلص امام علی (علیه السلام) - می گوید: آن زمان که امام علی (علیه السلام) به شهر کوفه آمدند، چهل روز در نماز جماعتش سوره اعلی را می خواند.
منافقان گفتند: او سوره دیگری بلد نیست، اگر بلد بود آن ها را نیز در نماز می خواند. امام (علیه السلام) از سخن و نظر آنان آگاه شد. فرمود: وای بر ایشان! من از قرآن به خوبی آگاه هستم و از جزئیات تمام آیات آن مطلع ام، و آن ها را خوب می دانم.
وای بر ایشان! مگر نمی دانند که در این سوره آمده است: ان هذا لفی الصحف الاولی صحف ابراهیم و موسی. سوگند به خداوند! من علوم این دو کتاب را از پیامبر اسلام (صلی الله علیه و آله) به ارث برده ام.
وای بر ایشان! درباره من نازل شده، و من اخبار وحی را از رسول خدا (صلی الله علیه و آله) دریافت می کردم، حتی هرگاه از نزد حضرتش خارج می شدم، مردم می پرسیدند: چه خبر؟
امام صادق (علیه السلام) فرمود: هر کس سوره اعلی را در نمازهای واجب و مستحب بخواند، در رستاخیز به او می گویند: از هر دری که می خواهی وارد بهشت شو.
در تفسیر جامع احکام قرآن - از قرطبی - آمده است که پیامبر اسلام فرمود: مستحب است قاری این سوره پس از قرائت بگوید: سبحان ربی الاعلی.

بن عمر می گوید: امام علی (علیه السلام) در نمازهایش این سوره را تلاوت می کرد و آنگاه می گفت: سبحان ربی الاعلی؛ پس از پایان نماز به او گفته شد: آیه ای اضافه کردی؟ فرمود: این آیه نبود، به ما گفته شده که در پایان سوره چنین بگوییم.
لازم به یادآوری است نخستین کسی که این جمله را گفته است، جبرئیل بوده است، رسول خدا (صلی الله علیه و آله) از جبرئیل پرسید: ثواب گفتن این جمله چیست؟
گفت: هر کس این جمله را بگویید، ثواب آن برای او، از عرش، کرسی و کوه های دنیا سنگین تر است.
خداوند می فرماید: بنده من درست گفت: من برتر از هر چیزی هستم، ای فرشتگان! شما شاهد باشید که من او را آمرزیدم و وی را به بهشت می برم.
هرگاه دار فانی را وداع گوید، میکائیل هر روز به دیدارش می رود و در روز رستاخیز او را همراه خود برمی دارد و در پیشگاه خداوند قرار می دهد.
این فرشته مقرب می گوید: بارالها! شفاعت مرا در حق او بپذیر. خداوند می فرماید: قبول است، او را به بهشت ببرید.
روایت شده است: هر کس سوره اعلی را قرائت کند، ده برابر تعداد حروفی که بر حضرت ابراهیم و حضرت موسی (علیهما السلام) و پیامبر اسلام (صلی الله علیه و آله) نازل شده، به او حسنه داده می شود.
در کتاب شریف کافی به نقل از جابر - راوی و صحابی معروف - آمده است: - از پیشوای پنجم امام باقر (علیه السلام) شنیدم که فرمود: هر کس سوره های سبح دار را پیش از رفتن به رختخواب، تلاوت کند، قبل از مرگ، حضرت قائم (علیه السلام) را درک کند، و آنگاه که فوت نماید، در جوار پیامبر اسلام قرار می گیرد.
پدر همسرم عاشق این غذا بود خدا بیامرز بروجردی بود بسیار محترم روحش شاد😢😢😢
شادی روح پدر همسرم فاتحه و صلوات عنایت فرمایید.


#سنتی#کوفته#کوفته هلو#بروجرد#
...
نظرات