مواد لازم

کرپ با سس پرتقال

۱۲
مواد اصلی
آرد سفید
۱ پیمانه
تخم مرغ
۱ عدد
شیر
۱/۱/۴ پیمانه
کره آب شده
۲ قاشق سوپ خوری
نمک
نوک قاشق چای خوری
روغن
به مقدار لازم
مواد لازم برای سس :
آب پرتقال
۱ پیمانه
پوست پرتقال رنده شده
۱/۴ پیمانه
کره آب شده
۱۰ قاشق سوپ خوری
شکر
۱/۳ پیمانه
ماءالشعیر لیمویی
۱/۳ پیمانه
کلمات کلیدی

کرپ با سس پرتقال

طرز تهیه

کرپ با سس پرتقال

درجه سختی
زمان تهیه ۳۰
دقیقه
زمان پخت ۳۰
دقیقه
۱
ابتدا کرپ‌ها را آماده کنید. به این صورت که آرد و نمک را در ظرفی با هم مخلوط کنید و داخل آن یک حفره ایجاد کنید. داخل حفره تخم‌مرغ را بشکنید. با قاشق چوبی مواد را به‌ آرامی با هم مخلوط کنید. حالا شیر را به‌ آرامی اضافه کرده و هم بزنید تا مایه نرمی به وجود بیاید.
۲
در انتها کره‌ آب‌ شده را اضافه کنید. مواد را خوب با هم مخلوط کنید تا مایه کرپ آماده شود. مایه باید شبیه خامه غلیظ شود. مایه را حدود ۳۰ دقیقه استراحت دهید.
۳
در یک تابه مقداری روغن بریزید و آن را روی حرارت قرار دهید تا داغ شود. حدود ۳ قاشق سوپ‌خوری از مایه کرپ را وسط تابه بریزید و آن را گرد کنید. حدود ۳۰ ثانیه صبر کنید تا یک طرف آن سرخ شود، سپس آن را به‌ دقت برگردانید تا طرف دیگرش هم سرخ شود. همه مایه را به همین شکل آماده کنید.
۴
در فاصله‌ای که کرپ‌ها در حال آماده شدن هستند، سس را آماده کنید. در یک تابه آب‌پرتقال، پوست پرتقال رنده شده، ماءالشعیر، کره و شکر را بریزید و آن را روی حرارت قرار دهید تا مواد جوش بیاید، سپس حرارت را کم کرده و حدود ۱۵-۱۰ دقیقه صبر کنید تا سس غلیظ شود. بعد آن را از روی حرارت بردارید.
۵
کرپ‌ها را تا کنید و در یک تابه‌ بزرگ آن‌ها را بچینید، سپس سس را روی آن‌ها بریزید. تابه را روی حرارت ملایم قرار دهید تا سس به خورد کرپ‌ها برود، سپس آن‌ها را سرو کنید.
نظرات دستور پخت

کرپ با سس پرتقال