مواد لازم

شیرینی انار

۵
مواد اصلی
دانه انار
۱.۵ پیمانه
آرد سفید
۱ پیمانه
بیکینگ پودر
۱ قاشق چای خوری
نمک
۱/۴ قاشق چای خوری
موز
۲ عدد
روغن زیتون
۱ قاشق چای خوری
پودر وانیل
۱ قاشق چای خوری
شیر
۱ پیمانه
شکلات چیپسی
۱/۴ پیمانه
دانه انار برای تزیین
به مقدار لازم
کلمات کلیدی

شیرینی انار

طرز تهیه

شیرینی انار

درجه سختی
زمان تهیه ۲۰
دقیقه
زمان پخت ۴۰
دقیقه
۱
فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد روشن کنید تا گرم شود. سینی فر را با کاغذ روغنی بپوشانید و کنار بگذارید. دانه‌های انار را داخل ظرف غذا ساز بریزید و دستگاه را روشن کنید تا آب انار خارج شود، سپس آن را از داخل صافی رد کرده و کنار بگذارید.
۲
در یک کاسه مناسب آرد، بیکینگ‌پودر و نمک را با هم مخلوط کرده و کنار بگذارید. موز خرد شده را همراه با روغن و پودر وانیل داخل ظرف غذا ساز بریزید تا پوره نرمی حاصل شود.
۳
در یک کاسه بزرگ پوره موز، آب انار و شیر را با هم مخلوط کنید. حالا مخلوط آرد را به مواد اضافه کرده و هم بزنید تا خمیر نرمی حاصل شود. در انتها شکلات چیپسی‌ها را هم به مایه شیرینی اضافه کرده و به هم زدن ادامه دهید.
۴
حالا ۱ قاشق سوپ‌خوری از خمیر را بردارید، آن را گرد کرده و کمی فشار دهید. سپس آن را روی سینی فر قرار دهید.
۵
همه شیرینی‌ها را به همین شکل آماده کنید. دانه‌های انار را روی شیرینی‌ها قرار داده و کمی فشار دهید. سینی را به مدت ۴۰ دقیقه داخل فر قرار دهید تا شیرینی‌ها آماده شوند.
۶
بعد از این که شیرینی ها آماده شد، سینی را از فر خارج کرده و صبر کنید تا شیرینی ها کمی خنک شوند. سپس آن ها را داخل ظرف مورد نظرتان بچینید، با دانه های انار تزیین کرده و سرو کنید.
سایر نکات

شیرینی انار

به جای شکلات چیپسی می توانید مقداری شکلات تخته ای را داخل فریزر قرار دهید تا کاملا سرد شود، سپس آن را خرد کرده و داخل شیرینی بریزید
نظرات دستور پخت

شیرینی انار