مواد لازم

کیک سفید با دانه های انار

۵
مواد اصلی
آرد سفید
۱/۲/۳ پیمانه
شکر
۱.۵ پیمانه
بیکینگ پودر
۱ قاشق سوپ خوری
نمک
۳/۴ قاشق چای خوری
کره خرد شده
۱۰ قاشق سوپ خوری
سفیده تخم مرغ
۴ عدد
شیر
۳/۴ پیمانه
پودر وانیل
۱ قاشق چای خوری
رنده پوست لیمو
۱ قاشق چای خوری
مواد لازم
سفیده تخم مرغ
۴ عدد
پودر شکر
۱ پیمانه
نمک
۱/۴ قاشق چای خوری
کره خردشده
۴۵۰ گرم
آب انار (در صورت تمایل)
۱/۴ پیمانه
دانه انار برای تزیین
به مقدار لازم
کلمات کلیدی

کیک سفید با دانه های انار

طرز تهیه

کیک سفید با دانه های انار

درجه سختی
زمان تهیه ۳۰
دقیقه
زمان پخت ۴۰
دقیقه
۱
آرد، شکر، بیکینگ‌پودر و نمک را بریزید و با هم مخلوط‌کنید. سپس تکه‌های کره را اضافه کرده و با همزن برقی با سرعت کم مخلوط‌کنید تا شبیه خرده نان شوند.
۲
در ظرف دیگری سفیده‌های تخم‌مرغ، شیر، وانیل و رنده‌ پوست لیمو را با همزن برقی بزنید تا سفید شوند. سپس به‌آرامی به مخلوط آرد و کره اضافه کنید و با سرعت پایین آن‌ها را با هم مخلوط‌کنید تا مایه‌ی کیک آماده شود. مایه را داخل دو قالب بریزید. قالب‌ها را به مدت ۴۰-۳۰ دقیقه داخل فر را که از قبل با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد گرم کرده‌اید، قرار دهید.
۳
برای آماده کردن خامه، سفیده‌های تخم‌مرغ، شکر و نمک را با همزن برقی بزنید. سپس روی حرارت بخار آب قرار داده و هم بزنید تا داغ شود.
۴
بعد ظرف را از روی حرارت بردارید و با همزن برقی با سرعت متوسط آن‌قدر بزنید تا حرارت مخلوط به دمای اتاق برسد. سرعت را کم کرده و تکه‌های کره را اضافه کنید، به این صورت که هر بار یک قاشق سوپ‌خوری کره اضافه کنید و هم بزنید. وقتی کره تمام شد، سرعت را بالا ببرید و مواد را آن‌قدر بزنید تا نرم و غلیظ شود. در صورت استفاده از آب انار، باید در این مرحله اضافه کنید.
۵
حالا هرکدام از کیک‌ها را از وسط نصف کنید. مقداری خامه روی لایه‌ اول بمالید، سپس مقداری دانه‌ انار روی خامه بریزید. لایه‌ها را به همین ترتیب روی هم قرار دهیدتا کیک آماده شود.
عکس و تصاویر ارسالی از کیک سفید با دانه های انار
نظرات دستور پخت

کیک سفید با دانه های انار