مواد لازم

پاستا دریایی پنیری

۴
مواد اصلی
پاستا
۳۰۰ گرم
میگو پاک شده
۲۵۰ گرم
ماهی بدون استخوان
۵۰۰ گرم
کره
۳ قاشق سوپ خوری
آرد
۳ قاشق سوپ خوری
شیر
۳ پیمانه
پودر آویشن
۱ قاشق چای خوری
جوز هندی
۱/۴ قاشق چای خوری
قارچ خردشده
۲ پیمانه
پنیر موزارلا (موتزارلا) رنده شده
۱.۵ پیمانه
روغن
به مقدار لازم
نمک و فلفل
به مقدار لازم
کلمات کلیدی

پاستا دریایی پنیری

طرز تهیه

پاستا دریایی پنیری

درجه سختی
زمان تهیه ۳۰
دقیقه
زمان پخت ۲۰
دقیقه
۱
ماهی را به صورت تکه‌های ۵-۴ سانتی‌متری خرد کرده و آن‌ها را به نمک و فلفل آغشته کنید. میگوها را هم با نمک و فلفل مزه‌دارکنید. سپس تکه‌های ماهی و بعد از آن میگوها را داخل تابه سرخ کرده و کنار بگذارید.
۲
یک تابه دیگر را روی حرارت قرار دهید تا داغ شود، کره را در آن بریزید و صبر کنید تا ذوب شود. بعد آرد را بریزید و به‌ آرامی هم بزنید تا آرد و کره با هم مخلوط شوند. حدود ۲-۱ دقیقه آن‌ها را تفت دهید، سپس شیر را اضافه کرده و به هم زدن ادامه دهید. پودر آویشن، جوز هندی، نمک و فلفل هم اضافه کنید. مرتب هم بزنید و صبر کنید تا سس غلیظ شود، سپس حرارت اجاق ‌گاز را خاموش کنید.
۳
فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد روشن کنید. در یک تابه مقداری روغن بریزید و قارچ‌های خرد شده را داخل آن تفت دهید. مقداری نمک و فلفل هم به قارچ‌ها بزنید. قارچ‌های تفت‌ داده شده را داخل ظرفی بریزید و کنار بگذارید.
۴
در یک قابلمه مقداری آب بریزید و روی حرارت قرار دهید تا جوش بیاید، سپس پاستا را داخل آن بریزید. بعد از آن که پاستا نرم شد، داخل سبد بریزید و آبکشی کنید.
۵
داخل قالب یا ظرف مورد نظرتان را کمی چرب کنید، سپس پاستا را داخلش بریزید. سس سفید را هم روی پاستا بریزید. سپس میگو، تکه‌های ماهی و قارچ را به صورت لایه لایه روی مواد بریزید. در انتها پنیر را هم روی مواد بریزید. روی ظرف را با فویل آلومینیومی بپوشانید و به مدت ۱۵ دقیقه داخل فر قرار دهید. بعد فویل را بردارید و دوباره ظرف را به مدت ۵ دقیقه داخل فر قرار دهید تا پاستای شما آماده شود.
نظرات دستور پخت

پاستا دریایی پنیری