مواد لازم

باقلوای کاسه ای

۵
مواد اصلی
خلال بادام
۱۰۰ گرم
خلال پسته
۱۰۰ گرم
پودر هل
۱ قاشق چای خوری
عسل
۲ قاشق سوپ خوری
گردو درشت خرد شده
۱۰۰ گرم
کره آب شده
۱/۲ پیمانه
خمیر یوفکا
۱۰ عدد
کره آب شده برای داخل باقلوا
۲ قاشق سوپ خوری
مواد شربت:
عسل
۲ قاشق سوپ خوری
آب
۱/۳ پیمانه
کلمات کلیدی

باقلوای کاسه ای

طرز تهیه

باقلوای کاسه ای

درجه سختی
زمان تهیه ۲۰
دقیقه
زمان پخت ۳۰
دقیقه
۱
در یک ظرف مناسب خلال بادام، گردوهای خرد شده، خلال پسته و پودر هل را بریزید و با هم مخلوط کنید، سپس ۲ قاشق سوپ خوری کره و عسل را اضافه کنید. به‌آرامی مواد را با هم مخلوط کرده و کنار بگذارید. برای درست کردن شربت، عسل و آب را با هم مخلوط کنید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا بجوشد، سپس از روی حرارت بردارید و صبر کنید تا خنک شود.
۲
فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد روشن کنید تا گرم شود. خمیرهای یوفکا را به شکل دایره‌هایی به قطر ۱۰ سانتی‌متر برش بزنید. یکی از خمیرها را آغشته به کره کرده و داخل کپسول مافین یا قالب مافین قرار دهید. دو خمیر دیگر را هم آغشته به کره کرده و داخل قالب طوری قرار دهید تا دور خمیرها حالت چین‌دار شوند. هر تعداد که می‌شود خمیرها را به همین شکل داخل قالب‌ها قرار دهید. دقت کنید که داخل هر قالب باید ۳ عدد خمیر آغشته به کره قرار بگیرد.
۳
حالا مخلوط مغزها را داخل قالب‌ها بریزید. مقداری کره هم روی مواد بمالید. حالا قالب‌ها را به مدت ۳۰-۲۰ دقیقه داخل فر قرار دهید تا خمیرها طلایی شده و باقلواها آماده شوند.
۴
بعد از زمان ذکر شده قالب‌ها را از فر خارج کرده و صبر کنید تا کمی خنک شوند، سپس باقلواها را از قالب ها خارج کنید و داخل ظرف مورد نظرتان بچینید. شربت عسل را هم روی آنها بریزید، سپس سرو کنید.
سایر نکات

باقلوای کاسه ای

برای شربت باقلوا بهتر است از مخلوط عسل و آب استفاده شود. زیرا شربت شکر و آب بعداز دو روز شکرک می زند ولی عسل شکرک نمیزند.
نظرات دستور پخت

باقلوای کاسه ای