مواد لازم

باقلوای ترکیه ای

۱۰
مواد اصلی
تخم مرغ
۳ عدد
کره
۲۰۰ گرم
گردو خرد شده
۵۰۰ گرم
نمک
به مقدار لازم
آرد
۵۰۰ گرم
آرد نشاسته
به مقدار لازم
شیر
۱ پیمانه
روغن
۱ پیمانه
مواد شهد :
آب
۲.۵ پیمانه
شکر
۴ پیمانه
لیمو (کوچک)
۱ عدد
کلمات کلیدی

باقلوای ترکیه ای

طرز تهیه

باقلوای ترکیه ای

درجه سختی
زمان تهیه ۶۰
دقیقه
زمان پخت ۶۰
دقیقه
۱
ابتدا در ظرفی مناسب تخم‌مرغ، شیر، روغن و نمك را با هم مخلوط كرده، آرد را كم‌كم به مواد افزوده و با دست ورز می‌دهیم تا خمیری صاف و یكدست حاصل شود.
۲
خمیر را به ۱۵ قسمت تقسیم كرده و با وردنه كمی آنها را باز می‌كنیم(برای باز كردن خمیر با وردنه از آرد نشاسته استفاده می‌كنیم). هر پنج عدد خمیر را روی هم قرار داده و آنها را با وردنه به اندازه سینی فر باز می‌كنیم.
۳
خمیر را در سینی فر كه قبلا چرب كرده‌ایم قرار داده و روی آن گردو ریز خرد شده پاشیده، سپس لایه دوم خمیرها را پهن می‌‌كنیم و روی آن قرار داده و دوباره باقیمانده گردوها را روی خمیر دوم پاشیده و پس از آن لایه سوم خمیر را روی آن قرار می‌دهیم.
۴
خمیرها را با چاقو به صورت لوزی برش زده و بعد كره را آب كرده و روی باقلوا می‌ریزیم.
۵
سینی باقلواها را در فر با حرارت ۱۷۵ درجه سانتی‌گراد تا زمانی كه طلایی شوند قرار داده و وقتی كه آماده شدند، شهد را كه قبلا تهیه كرده و كمی سرد شده است، روی باقلواها می‌ریزیم تا شهد كاملا به خورد آنها برود.
۶
طرز تهیه شهد:
۷
برای این كار آب را به جوش می آوریم و شكر را داخل آن كاملا حل میكنیم و در انتها آب لیمو را داخل آن كاملا میچكانیم و اجازه میدهیم به غلظت مناسبی برسد و دقیقا حالت شیره مانند پیدا كند.
تصاویر مراحل تهیه

باقلوای ترکیه ای

بیشتر
سایر نکات

باقلوای ترکیه ای

میتوانید از مغزهای دلخواه برای بین این باقلوا استفاده كنید.
بهتر است برای ریختن شیره باقلوا سرد و شیره كمی داغ باشد.
دقت داشته باشید شیره شما خیلی شل و خیلی سفت نباشد.
باقلوای ترکی مهمترین مسئله اش باز کردن خمیرشه که اول اگر مثلا 4 لایه خمیر لازمه شما برای هر لایه 10 ورق خمیر باز کنید که البته باید با نشاسته ذرت باز بشه.
بعد این 10 ورق رو روی هم گذاشته با وردنه خیلی خیلی نازک می کنیم. بعد برای ورق دوم بازهم 10 لایه باز میشه و همین اول تکرا ار میشه و کلا یه کم درست کردنش سخته و حوصله میخواد و برای لایه هاش هم گردو ریخته میشه همراه با کره
نظرات دستور پخت

باقلوای ترکیه ای