مواد لازم

باقلوای یزدی

۸
مواد لازم برای خمیر:
زرده تخم مرغ
۲ عدد
شیر
۱ پیمانه
آرد
۲۰۰ گرم
بیکینگ پودر
۱/۲ قاشق چای خوری
کره آب شده یا روغن جام
۲ قاشق سوپ خوری
مواد لازم
پودر قند
۲۵۰ گرم
پودر هل
۱ قاشق سوپ خوری
کره یا روغن جامد
۱۵۰ گرم
بادام (پوست گرفته و پودرشده)
۵۰۰ گرم
مواد شربت :
شکر
۵۰۰ گرم
آب
۱.۵ پیمانه
گلاب
۱/۲ پیمانه
کلمات کلیدی

باقلوای یزدی

طرز تهیه

باقلوای یزدی

درجه سختی
زمان تهیه ۱۳۰
دقیقه
زمان پخت ۲۰
دقیقه
۱
ابتدا خمیر را آماده کنید. شیر، بیکینگ‌پودر، روغن آب شده و زده‌ها را با هم مخلوط کنید. آرد را کم‌کم تا جایی اضافه کنید تا خمیر نرمی حاصل شود. خمیر باید طوری باشد که به دست نچسبد و خیلی سفت هم نباشد. آن را داخل کیسه فریزر قرار دهید و در دمای محیط به مدت ۲ تا ۳ ساعت استراحت دهید. مواد داخل باقلوا به جز روغن جامد را با هم مخلوط کرده و کنار بگذارید.
۲
بعد از زمان ذکرشده فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد روشن کنید تا گرم شود. قالب مستطیل مناسبی را با روغن چرب کنید. مقداری از خمیر را بردارید و آن را باز کنید تا کاملا نازک شود. قالب را روی خمیر قرار دهید و کمی بزرگ‌تر از قالب آن را برش بزنید
۳
سپس خمیر را کف قالب قرار دهید. این کار را ۲ بار دیگر انجام دهید تا ۳ لایه خمیر کف قالب داشته باشید. حالا روی خمیرها مخلوط داخل باقلوا را بریزید، خوب پخش کنید و با پشت قاشق فشار دهید. مقداری گلاب هم روی مواد بریزید. ۴-۲ لایه خمیر را به روش قبل برش بزنید و روی مواد فشار دهید. باقلوا را با چاقوی تیز به‌صورت دلخواه برش بزنید. روغن جامدیا کره را آب کنید و به‌آرامی روی باقلوا بریزید. قالب را به مدت ۲۰-۱۵ دقیقه داخل فر قرار دهید.
۴
در این فاصله شربت را آماده کنید. شکر و آب را با هم مخلوط کرده و روی حرارت قرار دهید. وقتی جوش آمد، گلاب را اضافه کنید. صبر کنید تا شربت غلیظ شود، سپس آن را از روی حرارت بردارید و بگذارید کاملا خنک شود.
۵
روی باقلوا شربت خنک را بریزید و سپس سرو کنید.
نظرات دستور پخت

باقلوای یزدی