مواد لازم

باقلوای گردو روسی

۸
مواد لازم
آرد
۲.۵ پیمانه
کره
۱۵۰ گرم
پودر شکر
۱/۴ پیمانه
تخم مرغ
۳ عدد
وانیل
۱/۴ قاشق چای خوری
جوش شیرین
۱/۲ قاشق چای خوری
بیکینگ پودر
۱/۲ قاشق چای خوری
روغن
۱ قاشق چای خوری
مواد لازم
کنجد خام سفید
۱/۲ پیمانه
پودر شکر
۲ پیمانه
گردو خردشده
۱ پیمانه
پودر نارگیل
۱/۲ پیمانه
پودر بادام
۱/۲ پیمانه
عسل
به مقدار لازم
روغن مایع
۱ قاشق سوپ خوری
شکلات تخته ای آب شده
۵۰۰ گرم
عرق بیدمشک ،بهارنارنج و گلاب(مجموعا)
۱/۴ پیمانه
کلمات کلیدی

باقلوای گردو روسی

طرز تهیه

باقلوای گردو روسی

درجه سختی
زمان تهیه ۱۲۰
دقیقه
زمان پخت ۱۵
دقیقه
۱
پودر شكر و كره را با همزن برقي بزنید. وانيل، جوش شيرين و بيكينگ پودر را هم به مواد اضافه كرده و مخلوط كنيد.تخم‌مرغ‌ها را با فاصله يك دقيقه به مواد اضافه كرده و با همزن هم بزنيد.آرد را اضافه كرده و مخلوط كنيد تا خميري نرم به دست بيايد. روي ظرف را بپوشانيد و خمير را به مدت ۲۰ دقيقه استراحت دهيد. براي آماده كردن قالب، پس از چرب كردن، آن را به مدت ۱۰ دقيقه روي شعله بگيريد تا قالب گرم شود.
۲
مقداري از خمير را داخل قالب بگذاريد. قالب را ببنديد طوري كه دو كفه قالب روي خمير آمده و آن را فشرده كند. حالا اضافه‌هاي خمير را از اطراف قالب جدا كنيد.قالب را روي شعله متوسط اجاق گاز بگيريد و چند بار پشت و رو كنيد تا هر دو طرف قالب حرارت ببيند و خمير بپزد، سپس قالب را باز كرده و دوكفه شيريني كه به شكل دو نيمه پوست گردو است را خارج كنيد. دور شيريني‌ها را با چاقو صاف و يكدست كنيد.
۳
گردو، كنجد و بادام را به صورت درشت آسياب كنيد و با پودر نارگيل در كاسه‌اي بريزيد.عرقيات را اضافه كنيد تا به شكل خميري درآيند.يك نيمه نان را برداشته و به اندازه يك گردو از خمير داخل آن بگذاريد. به لبه‌هاي يك نيمه ديگر نان، كمي عسل بماليدو دو نيمه نان را به هم بچسبانيد تا شيريني به شكل گردو شود.
۴
نان‌هاي روسي را به همين ترتيب آماده كرده و با عسل به شكل يك گردوي درسته درآوريد. شكلات آب شده را با روغن مايع مخلوط کنیدو نان گردويي‌ها را در آن بزنيد تا همه جاي آنها به شكلات آغشته شود، سپس آنها را مدتي در يخچال بگذاريد تا شكلات سفت شود. هر گردوي روسي شكلاتي را در كپسول كاغذي گذاشته و در ظرف مورد نظر بچينيد.
سایر نکات

باقلوای گردو روسی

برای 30 عدد خمير گردو روسی
نظرات دستور پخت

باقلوای گردو روسی