عکس پودینگ موز با رویه مرنگ
دستور پخت ارائه شده توسط خانم مریم بهادربیگی در مجله آشپزی مثبت
...
مواد لازم

پودینگ موز با رویه مرنگ

۴
مواد اصلی
زرده تخم مرغ
۳ عدد
شکر دانه ریز
۳/۴ پیمانه
شیر
۲ پیمانه
نشاسته ذرت
۴ قاشق سوپ خوری
پودر وانیل
۱/۴ قاشق چای خوری
خامه صبحانه
۲۰۰ گرم
زعفران دم کرده
۲ قاشق چای خوری
موز حلقه شده
۳ عدد
بیسکویت ساده
به مقدار لازم
مواد لازم
سفیده تخم مرغ
۳ عدد
شکر دانه ریز
۳/۴ پیمانه
آبلیمو
۱ قاشق چای خوری
وانیل
۱/۴ قاشق چای خوری
کلمات کلیدی

پودینگ موز با رویه مرنگ

طرز تهیه

پودینگ موز با رویه مرنگ

درجه سختی
زمان تهیه ۲۰
دقیقه
زمان پخت ۱۵
دقیقه
۱
زرده های تخم مرغ، شکر و وانیل را با همزن برقی بزنید تا کرم رنگ شوند. شیر سرد و نشاسته ذرت را داخل قابلمه مخلوط کرده، روی حرارت ملایم قرار دهید و هم بزنید تا گرم شود، سپس مخلوط زرده و شکر را اضافه کنید و هم بزنید تا کرم به غلظت مناسب برسد.
۲
قابلمه را از روی حرارت بردارید و مواد را هم بزنید تا کمی خنک شوند، سپس خامه و زعفران را اضافه کرده و سریع هم بزنید تا هم دمای کرم شوند و خامه نبرد.
۳
در ظرف مناسبی کمی از مخلوط حاصل را بریزید. روی کرم را با بیسکوییت بپوشانید. یک ردیف موز روی بیسکوییت ها بچینید. روی موزها مقداری از مخلوط حاصل بریزید. لایه ها را به همین ترتیب آماده کنید تا مواد تمام شوند. لایه آخر باید کرم باشد.
۴
برای آماده کردن مرنگ، سفیده های تخم مرغ را در ظرف تمیزی با همزن برقی آنقدر بزنید تا پف کند و وقتی ظرف را برمی گردانید از داخل آن نریزد، سپس شکر، وانیل و آبلیمو را اضافه کرده و به هم زدن ادامه دهید تا مواد کاملا با هم مخلوط شده و جای پره های همزن روی مواد بماند.
۵
حالا مرنگ را روی کرم داخل ظرف بریزید و با قاشق به آن مدل دهید. مرنگ را همچنین می توانید داخل قیف بریزید و با ماسوره روی کرم شکوفه درست کنید.
۶
شعله بالای فر را روشن کنید و ظرف پودینگ را به مدت ۵ دقیقه داخل فر قرار دهید تا روی مرنگ کمی رنگ بگیرد، سپس ظرف را از فر خارج کنید، پودینگ را برش بزنید و سرو کنید.
عکس و تصاویر ارسالی از پودینگ موز با رویه مرنگ
نظرات دستور پخت

پودینگ موز با رویه مرنگ