مواد لازم

تارت گوجه فرنگی و پنیر

۵
مواد اصلی
خمیر تارت
0
آرد
۱ پیمانه
بلغور گندم
۱/۲ پیمانه
کره
۸۵ گرم
نمک
۱/۴ قاشق چای خوری
آب سرد
۲ قاشق سوپ خوری
مواد لازم
پنیر فتا
۲ پیمانه
گوجه فرنگی گیلاسی
۱ پیمانه
گوجه فرنگی متوسط
۲ عدد
گردو ریز خردشده
۱/۲ پیمانه
روغن زیتون
۳ قاشق سوپ خوری
نمک و فلفل
به مقدار لازم
کلمات کلیدی

تارت گوجه فرنگی و پنیر

طرز تهیه

تارت گوجه فرنگی و پنیر

درجه سختی
زمان تهیه ۲۰
دقیقه
زمان پخت ۳۰
دقیقه
۱
آرد، بلغور گندم و نمک را داخل ظرف غذا ساز بریزید، سپس کره خردشده و سرد را اضافه کرده و صبر کنید تا مواد شبیه خرد نان شود. حالا آب را اضافه کرده و دوباره دستگاه را روشن کنید تا خمیر آماده شود. خمیر را کمی ورز دهید.
۲
فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد گرم کنید. کف قالب تارت را با کاغذ روغنی بپوشانید. خمیر را باز کنید و داخل قالب قرار دهید. با دست آن را فشار دهید تا شکل قالب را به خود بگیرد. اضافه های خمیر را با چاقو جدا کنید. قالب‌ را با کاغذ آلومینیومی بپوشانید و آن‌ را به مدت ۱۵ دقیقه داخل فر قرار دهید. بعد از این زمان، فویل را بردارید و قالب‌ را ۱۰ دقیقه دیگر داخل فر قرار دهید تا خمیر کمی طلایی شود، سپس آن را از فر در‌آورده و صبر کنید تا خنک شود.
۳
در این فاصله در ظرفی پنیر و روغن زیتون را بریزید و خوب با هم مخلوط کنید، سپس گردوهای خرد شده و مقداری نمک و فلفل اضافه کنید. مواد را خوب با هم مخلوط کنید تا شبیه خمیر شوند.
۴
مخلوط حاصل را روی خمیر تارت بریزید و پخش کنید. گوجه فرنگی ها را حلقه ای خرد کرده و روی مواد قرار دهید. نمک و فلفل هم روی آن ها بریزید.
۵
شعله بالای فر را روشن کنید و قالب را به مدت ۵ دقیقه داخل فر قرار دهید تا گوجه ها کباب شوند، سپس قالب را از فر خارج کرده، صبر کنید تا کمی خنک شود. تارت را از قالب درآورید و سرو کنید.
نظرات دستور پخت

تارت گوجه فرنگی و پنیر