عکس چاکلت ماد کیک (کیک شکلاتی گلی)
یکی از معروفت ترین کیک های شکلاتی دنیا اما چرا گِل؟ چون بافت این کیک سنگین و به هم فشرده هست پس اصلا از این کیک انتظار بافت اسفنجی نداشته باشید. کیک شکلاتی گِلی را با شکلات سفید هم درست میکنند که قبلا دستورش را فرستادم .
اینجا دستور شکلات سیاه رو براتون آماده کردم.
این کیک خوشمزه رو به همه عاشقان شکلات توصیه میکنم۱
یکی از ویژگی های این کیک ماندگاری بالای اون هست یعنی میتونید چند روز قبل از مهمونی این کیک رو درست کنید و داخل سلفون و فویل بپیچید و توی یخچال یا فریزر نگه دارید. بافت این کیک بعد از موندن حتی بهتر هم میشه.
...
مواد لازم

چاکلت ماد کیک (کیک شکلاتی گلی)

۸
مواد اصلی
کره
۲۲۰ گرم
شکلات تلخ
۲۰۰ گرم
شکر
۲ پیمانه
پودر کاکائو
۱/۲ پیمانه
قهوه غلیظ داغ
۱/۱/۴ پیمانه
وانیل مایع
۱ قاشق غذا خوری
تخم مرغ درشت
۳ عدد
آرد
۲ پیمانه
بیکینگ پودر
۱ قاشق چای خوری
جوش شیرین
۱.۵ قاشق چای خوری
نمک
۱ پنس
کلمات کلیدی

چاکلت ماد کیک (کیک شکلاتی گلی)

طرز تهیه

چاکلت ماد کیک (کیک شکلاتی گلی)

درجه سختی
زمان تهیه ۳۰
دقیقه
زمان پخت ۴۰
دقیقه
۱
اول همه مواد رو دقیق اندازه گیری کنید و آماده جلوتون بزارید.فر را روی ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن کنید.دو عدد قالب گرد ۲۰ سانتی را چرب کرده کاغذ روغنی بیاندازید
۲
شکلات خرد شده و کره را داخل کاسه شیشه ای بزرگی ریخته ظرف را به مدت ۱ دقیقه داخل مایکروفر قرار دهید تا کره و شکلات ذوب شوند. یا ظرف را روی حرارت بخار آب قرار دهید تا کره و شکلات ذوب شوند.
۳
شکر و پودر کاکائو را به این مواد اضافه کرده خوب مخلوط کنید. قهوه داغ را کم کم اضافه کنید .سپس وانیل را اضافه کرده تخم مرغ ها را دانه دانه اضافه کنید و مواد را مخلوط کنید.
۴
در ظرفی دیگر آرد را با جوش شیرین، بیکینگ پودر و نمک مخلوط کنید. سپس مواد خیس را کم کم به مواد خشک اضافه کرده با همزن حدود ۱ دقیقه بزنید تا خوب مخلوط شوند.(زیاد نباید مواد را هم بزنید).
۵
سپس مواد کیک را داخل قالب ها ریخته داخل فر از پیش گرم شده به مدت حدود ۴۰ دقیقه یا تا زمانی که بپزند قرار دهید.پس از پخت ۱۰ دقیقه صبر کرده کیک ها را از قالب خارج کنید و بعد از سرد شدن داخل سلفون پیچیده تا زمان تزیین توی یخچال نگه داری کنید.
سایر نکات

چاکلت ماد کیک (کیک شکلاتی گلی)

من به جای قهوه یک قاشق غذاخوری نسکافه را در یک ویک چهارم پیمانه آب جوش حل کردم واستفاده کردم
کیک من بعد از یک ساعت پخت زمان پخت به فر شما بستگی دارد
اگر از قالب میان تهی استفاده کنید بهتره.
عکس و تصاویر ارسالی از چاکلت ماد کیک (کیک شکلاتی گلی)
نظرات دستور پخت

چاکلت ماد کیک (کیک شکلاتی گلی)