کلیپ تهیه کرم پسته شیر عسلی

۲ آذر ۹۷
۱.۵k
کرم پسته شیر عسلی
مواد لازم:
زرده تخم مرغ ۳ عدد
شیرعسلی فجر نصف قوطی
شکر نصف لیوان
شیر یک لیتر
خامه صبحانه ۳ قاشق غذاخوری
پودرژلاتین ۳ قاشق غذاخوری سرپر
پودر پسته ۱ فنجان
وانیل نصف قاشق چایخوری
طرز تهیه:
شیر را در قابلمه ای میریزیم و روی حرارت میذارم،نصف فنجان آب سرد رو به پودر ژلاتین اضافه کرده و روی سماور درحال جوش میذاریم تا شفاف شود.
زرده تخم مرغ را با شکر و وانیل با همزن میزنیم تا کرم رنگ و کشدار شود، وقتی شیر داغ شد پودر ژلاتین شفاف شده را به شیر اضافه میکنیم و هم میزنیم، شیرعسلی را هم اضافه کرده و هم میزنیم و مخلوط زرده تخم مرغ و شکر و وانیل رو هم به شیر داغ اضافه کرده و هم میزنیم بعد از اینکه به مرحله جوش رسید یعنی از کناره ها شروع به حباب زدن کرد و شیر کف کرد حرارت رو خاموش میکنیم و میذاریم کمی خنک شود بعد خامه و پودر پسته را اضافه کرده و در صورت تمایل یک قطره رنگ سبز هم اضافه میکنیم و قالب مورد نظر را چرب کرده و دسر را داخلش ریخته و حدود ۶ ساعت در یخچال میذاریم تا خوب ببنده،بعد از اینکه دسر بست کناره های دسر رو با کارد از دیواره های قالب جدا کرده و ظرف موردنظرو روش میذاریم و برمیگردونیم.
پودر پسته مقداریش تهنشین میشه و مقداریش میاد روی دسر اگه خواستین میتونین دسر رو لایه لایه بریزین یعنی مقداریش رو بریزین بذارین تو یخچال تقریبا ببنده بعد بقیه شو بریزین ولی من همشو با هم تو قالب ریختم.
با این مقدار مواد دو تا دسری که تو عکس میبینید درست شد یکیش قالب تک نفره هست.
وقتی برای دسری از قالب سیلیکونی استفاده میکنید حتما تا پایان کار زیر قالبتون یه سینی بذارین حتی موقعی که دسرو از قالب خارج میکنید سینی زیر قالبتون باشه.
#کرم_پسته#کرم_پسته_شیرعسلی
...
نظرات