مرغ لبنانی

۱۹ مهر ۰۲
۴.۷k
‎طرز تهیه مرغ لبنانی با سس سماق 👨🏻‍🍳
@ashpazii_20
ممنونم ک با لایک و سیو کردنتون از پیج آشپزی بیست حمایت میکنید🥰😘
‎‼️از این دستور پخت لذت ببرید، فقط مراقب انگشت‌هایتان باشید😋‼️
credit by:
@cooking_in_90s

‎❌مرغ با سس سماق؛ یک پیشنهاد دل‌انگیز است که حتما پیشنهاد میکنم که روش‌های قدیمی طبخ مرغ را فراموش کنید و با ما همراه شوید تا با استفاده از یک روش جدید بتوانید یک مرغ خوشمزه و خوش طعم را برای خود و اعضای خانواده تهیه کنید. مرغ با سس سماق یکی از انواع روش‌های طبخ مرغ است که در آن مرغ با پیاز فراروان و سسی از سماق و رب انار بدون نیاز به روغن برای سرخ کردن داخل فر طبخ می‌شود و بسیار خوشمزه و مجلسی است.

‎👨🏻‍🌾 مواد اولیه مورد نیاز مرغ لبنانی با سس سماق:
‎🔸مرغ
‎🔸 پیاز درشت خلالی
‎🔸رب گوجه‌فرنگی
‎🔸آبلیمو
‎🔸روغن
‎🔸سماق
‎🔸رب انار
‎🔸نمک، فلفل سیاه، پاپریکا، زنجفیل، پولبیبر و یا هر ادویه معطر دیگر به دلخواه ذائقه هر کدام یک قاشق چای‌خوری

‎▪️مرغ در سفره ما و همچنین در برنامه غذایی خانواده ایرانی یکی از پروتئین‌های بسیار پر مصرف است که معمولا بیشتر از گوشت قرمز از آن استفاده می‌شود. مرغ در انواع خورش‌ها، پلوها، سالادها، فست فود‌ها و خوراک‌ها استفاده می‌شود؛ ولی استفاده از آن برای غذای اصلی و به صورت خورش و خوراک رواج بیشتری دارد. روش‌های طبخ مرغ معمولا با رب، زعفران و یا به صورت سرخ کرده است که می‌توان گفت همگی به اندازه کافی تکرار شده‌اند!

‎▪️برای تهیه این مرغ لبنانی خوشمزه ابتدا پیاز پوست کننده بشویید و‌ به صورت درشت خلالی خورد نمایید. پیازهای خورد شده را داخل ظرف فر بریزید و پهن کنید. مرغ‌های تازه تیکه شده را شسته و خورد کنید روی پیازها خورد شده بچینید.

‎▪️برای تهیه سس این غذای خوشمزه سماق، رب انار، روغن، آبلیمو، نمک و فلفل سیاه با هم به خوبی مخلوط کنید.
‎و بعد روی مرغ و پیاز‌های خرد شده بریزید و تا همه مواد به خوبی روی مرغ شما پوشش داده شود.

‎▪️در مرحله آخر روی قالب را با فویل بپوشانید و قالب را داخل فر ۱۸۰ درجه سانتیگراد به مدت دو ساعت و نیم قرار بدهید تا مرغ بپزد؛ سپس فویل روی قالب را بردارید و قالب را به مدت ۱۰ دقیقه دیگر با دمای ۱۵۰ درجه سانتیگراد داخل فر قرار بدهید. حالا مرغ خوشمزه و متفاوت شما با سس سماق آماده سرو
‎است که می‌توانید آن را همراه با نان یا برنج میل کنید.

‎ نوش‌جان😋😋😋

#غذای_فوری #آشپزی_عربی #آشپزی #غذا #شام #سماق #مرغ_ترش #مرغ_سوخاری #مرغ_خوردنی #پلو #پلومرغکوبیده_مرغ
...
نظرات