بیسکویت هندوانه ای

۲۲۲ لایک
۶ نظر
#بیسکویت هندوانه ایی#

طرز تهیه????????????????
کره (به دمای محیط رسیده) 3/4پیمانه
شکر دانه ریز 3/4 پیمانه
تخم مرغ (به دمای محیط رسیده)1 عدد
وانیل یا اسانس هندوانه 1/2 ق چ
بکینگ پودر 1/4ق چ
نمک یک پینچ
آرد 2 پیمانه
ابتدا کره و شکر را خوب با همزن مخلوط میکنیم بعد تخم مرغ و وانیل را اضافه کرده و خوب مخلوط کنید. سپس در ظرف دیگری آرد و بکینگ پود و نمک را به خوبی با هم مخلوط نمایید و کم کم به مواد اضافه کنید. خمیر بیسکویت بدست آمده نرم است و تقریبا در ظرف میتوانید به راحتی جمش کنید. به اندازه یک پیمانه از خمیر را برداشته و رنگ قرمز برنید و بصورت استوانه در آورید و در یخچال برای 1 ساعت قرار دهید باقی خمیر را به دو قسمت مساوی تقسیم کرده یک بخش را سبز کرده و بخش دیگر را به عمان صورت سفید بگذارید و در یخچال قرار دهید . بعد از 1 ساعت روی سطح را کمی آرد بپاشید و خمیر سفید را باز کنید و خمیر استوانه ای قرمز را روی آن قرار دهید و خمیر سفید را به دور آن بپیچید برای همیر سبز همین مرحله را تکرار کنید و دوباره دور خمیر را سلفون بپیچید و به مدت 2 ساعت در یخچال استراحت دهید بعد از 2 ساعت خمیر را به قطر نیم میلیمتر با چاقوی تیز برش داده و دایره را از وسط نصف کنید و روی بیسکویت ها را شکلات چیپسی کوچک بزارید و به مدت 9 تا 11 دقیقه در فر 180 درجه سانتی گراد قرار دهید.
نکته:بیسکویت ها نباید قهوه ای رنگ شوند پس مراقب باشید. زمانیکه آرد را به خمیر بیسکویت اضافه کردید و دیدید هنوز خیلی چسبندس کم کم مقدار کم آرد اضافه کنید تا خمیر صاف و یکدست شود. ولی سفت نشود وگرنه بیسکویتتان سفت میشود و دیگر ترد نیست.
بهتره زمانیکه لایه سفید و سبز را باز میکنید تمام مراحل را روی کاغذ روغنی انجام دهید و سطح آنرا آرد پاشی کنید که با کمک آن بتونید به راحتی خمیر را به دور خمیر استوانه ایی بپیچید

نظرات

کارت حرف نداره آفرین لاااااایک
سلام به روی ماهت مامان دنی جون کارت عااااااااالی و خوشگله شده مثل همیشه دستت طلا عزیزم
چ خوشگله و خوشرنگه
مشاهده سایر نظرات