کیک شیفون با رویه پرتقالی

۴.۱k لایک
۸۰ نظر
کیک شیفون
مواد لازم
پوست پرتقال (پودر خشک شده) ۱ قاشق غذا خوری
روغن مایع ۱/۴ لیوان
آب ۱/۴ لیوان
بیکینگ پودر ۱ قاشق مربا خوری
تخم مرغ ۵ عدد
شکر ۳/۴ لیوان
آرد 1.5 پیمانه
طرز تهیه
۱- ابتدا در ظرفی مناسب تخم مرغ و شکر و پودر پوست پرتقال را به مدت 7 تا 8 دقیقه با دور تند همزن میزنیم .و بعد از 7 ، 8 دقیقه كه كاملا حجیم و كشدار شد، روغن مایع و آب را اضافه کرده و بعد از یک دقیقه ، همزن را خاموش میکنیم .
۲- آرد و بیکینگ پودر را با هم الک کرده ، بتدریج به مایه ی کیک اضافه کرده و خیلی آرام با مواد مخلوط میکنیم تا یکنواخت شود .
۳- بعد کف قالب کاغذ روغنی گذاشته و چرب میکنیم و مایه را درون قالب تقریبا پهن میریزیم و به مدت 15 تا 20 دقیقه در طبقه ی وسط فر با حرارت 170 درجه ی سانتیگراد میپزیم.
۴- بعد از این که سرد شد،از قالب درآورده و فویل را زیر قالب می اندازیم و دوباره كیك را داخل آن قرار داده و به یخچال منتقل میكنیم.
دوستتون دارم شاد باشید :)
#کیک #کیک_شیفون #کیک_پرتقالی #نوشیدنی #آب_پرتقال

نظرات

اولین بار که پاپیون رو نصب کردم حدوداپنج سال پیش بود ولی عضو نشده بودم کاربری نداشتم
عکسای کارای شمارو که میدیدم رفتم به عشق شما رومیزی سفره مخصوص نان وزیراندازبیرونم و چهارخونه گرفتم واز شما خیلی یاد گرفتم هرچند اصلااااا هیچوقت به پای شما نرسیدم نمیرسم ونخواهم رسید تا اینکه پاپیون رو پاک کردم و..دوباره نصب و.. احسنت به خدا بخاطر خلقت کسی مثله شما ووجود پراز عشقتون
کاری ندارم که هستی چه میکنی
بی عشق سر نکن که دلت پیر می‌شود. تمام عشقها تقدیم به روح هنرمندت
در کنار دستپخت بی نظیرتون ایده عکساتون هم عالیه
من تازه واردم خوشحال میشم از کارای منم دیدن کنید
یه سوال دارم...کاراتون خیلی عالیه..لایک به همه شون...میخواستم بدونم اگه عمق کیک زیاد باشه یعنی قطر قالب کیک کم باشه یا اگه مواد کیک رو دوبرابر رسپی بکنیم باید دما و زمان پخت رو بیشتر کنیم؟؟؟؟
مشاهده سایر نظرات