حلوای هویج

۴.۹k لایک
۱۳۴ نظر
سلام دوستان گلم،روزتون بخیر
از کامنتهای پرمهرتون خیلی ممنونم
طاعات و عباداتتون قبول باشه انشالله
حلوای هویج
مواد لازم:
آرد ۳ پیمانه
هویج رنده شده ۵ عدد
شکر ۲/۵ پیمانه
آب ۴ پیمانه یا نیم لیتر
گلاب ۱ استکان
زعفران آب شده ۱ قاشق چایخوری
روغن مایع ۱ پیمانه
کره ۷۵ گرم
طرز تهیه:
اول شربت رو آماده میکنیم ،برای شربت آب و شکر را در قابلمه ای میریزیم و قاطی میکنیم و روی حرارت میذاریم تا حدود بیست دقیقه بجوشد،هویجها رو پوست کنده و با رنده ریز رنده میکنیم و به شربت اضافه میکنیم تا حدود یک ربع بپزد و هویجها نرم شوند،بعد گاز رو خاموش کرده و گلاب و زعفران را اضافه میکنیم و اجازه میدیم کمی خنک بشه بعد با میکسر یا مخلوط کن میزنیم تا هویجها کاملا پوره شود.
کره و روغن و آرد رو در قابلمه ای میریزیم و روی حرارت میذاریم و تا بیست دقیقه مدام هم میزنیم تا آرد در روغن و کره سرخ شود و بوی خامی آن گرفته شود وقتی رنگش تا حدودی تغییر کرد و به رنگ کاراملی دراومد از روی حرارت برمیداریم و شربت را آرام آرام اضافه میکنیم‌ و خوب مخلوط میکنیم تا صاف و یکنواخت شود.
نکته: (اگه شیرین دوست ندارید مقدار شکرش رو میتونید دو پیمانه هم بریزید)
من حلوا رو داخل قالب تکسچر دار ریختم و خوب فشردش کردم تا قالبی دربیاد.برای اون شکوفه ها هم یک قاشق چایخوری پودر کاکائو را با کمی اب مخلوط کردم و با حلوا قاطی کردم و با قیف و ماسوره شکوفه زدم.
#حلوای_هویج#ویژه_رمضان

نظرات

میشه لطفا بگید این مقدار دستور برای چه مقدار حلواست؟من میخوام برای یه مهمونی سی نفره درست کنم.
بی نظیره دوست خوبم شایلی جان من قبلا عضو این برنامه بودم و شما کارهامو دنبال میکردیدبه اسم گلاره و همینطور من کارهای زیبای شما رو اما گوشیم خراب شد یه مدت دیگه ادامه ندادم الان تازه از اول این برنامه رو نصب کردم❤
عالی شده عزیزم همه ی کارات فوق العاده است خوشحال میشم به کارهای منم سربزنیدونظربدیدممنون
مشاهده سایر نظرات