خواص آب هویج نوشیدنی کم کالری
خواص آب هویج نوشیدنی کم کالری

خبرگزاری ایرنا: آب هویج یک نوشیدنی بسیارکم کالری و برای افرادی که رژیم لاغری دارند، بسیار مفید است. یک لیوان آب هویج ( 240 سی سی ) کمتر از 80 کالری دارد.

آب هویج و ویتامین A

همچنین یک لیوان آب هویج بیش از 8 برابر نیاز روزانه افراد به ویتامین A را تامین می کند. ویتامین A برای رشد اندام ها به خصوص استخوان ها لازم و ضروری است.اسفناج نیز دارای مقدار زیادی ویتامین A است. مخلوط آب هویج و آب اسفناج، نوشیدنی را به وجود می آورد که حاوی مقادیر زیادی ویتامین A است.

آب هویج و ویتامین C

آب هویج همچنین دارای مقادیر زیادی ویتامین C است. یک لیوان آب هویج، 35 درصد ویتامین C مورد نیاز در روز را تامین می کند.ویتامین C دارای نقش های متعددی در بدن است، از جمله برای ساخت کلاژن ( نوعی پروتئین غیرمحلول) در غشاهای موکوسی، پوست، استخوانها و دندانها ضروری است.

آب هویج و پتاسیم

آب هویج، مقادیر خوبی از پتاسیم را دارد. یک لیوان آب هویج، 10 درصد نیاز روزانه بدن به پتاسیم را تامین می کند.پتاسیم برای حفظ تعادل الکترولیت ها و سطح مایعات در سلول های بدن لازم است. همچنین در انقباض ماهیچه ها و انتقال پیام بین سلولهای عصبی نقش دارد.

آب هویج و کلسیم

یک لیوان آب هویج تا 6 درصد نیاز روزانه به کلسیم را تامین می کند.دریافت مقادیر کافی کلسیم در برنامه غذایی روزانه، خیلی مهم است. رشد و ساخت استخوانها و دندانها در بدن وابسته به کلسیم است، به خصوص رشد بدن در بچه ها.ویتامین D نیز برای جذب کلسیم لازم است.

توصیه های طب سنتی درباره آب هویج

1- هویج بازکننده رگها
3- آب هویج جوانی را برای مدت زیادی حفظ میکند.
5- کسانی که به بیماری گوارشی مبتلا هستند از هویج خام کمتر استفاده کنند.
7- کسانی که کمخون هستند صبح ناشتا یک لیوان آب هویج با کمی عسل میل کنند.
9- کسانی که دردهای رماتیسمی، مفصلی و نقرس دارند صبح ناشتا هویج میل کنند.
11- آب هویج جوانی را برای مدت زیادی حفظ میکند.
13- خوردن هویج برای تمیز کردن و استحکام دندان ها مفید است.
15- هویج ملین است قبل از غذا دو عدد هویج آبپز میل شود.
17- برای تقویت و رشد بدن و درمان نرمی استخوان بچهها هویج رنده شده با لیموترش بدهید.
19- کسانی که فشار خون دارند از خوردن هویج فراموش نکنند.