۲۰ مدل سوپ سفید برفی با سبزیجات فصل - بخش اول
۲۰ مدل سوپ سفید برفی با سبزیجات فصل - بخش اول
1 ) سوپ شیر و سبزیجات

4 عدد سیب‌زمینی را پوست بگیرید، بشویید و مکعبی خرد کنید. 1 عدد هویج کوچک را هم بعد از پوست گرفتن و شستن، ریز نگینی کنید. نصف یک ساقه کرفس و یک عدد پیاز کوچک را هم ریز خرد کنید. همه این سبزیجات را به همراه یک و نیم پیمانه عصاره سبزیجات در قابلمه‌ای مناسب بریزید و روی حرارت بگذارید. کمی نمک بیفزایید. وقتی سوپ جوش آمد، حرارت را کم کنید.

2 ) سوپ مرغ و بروکلی با طعم پنیر

یک تکه سینه مرغ را مکعبی درشت خرد کنید. یک کلم بروکلی را هم خوب بشویید و ریز کنید. 2 پیمانه آب مرغ و 1 پیمانه آب جوش در قابلمه‌ای مناسب بریزید و روی حرارت بگذارید. وقتی جوش آمد، تکه‌های مرغ و بروکلی‌ها را در آن بریزید و شعله را کم کنید تا بپزند. وقتی سوپ پخت،

3 ) سوپ اسفناج شیری

یک عدد پیاز را خرد کرده و داخل روغن تفت دهید تا نرم و طلایی شود. سپس 3 پیمانه اسفناج خرد شده اضافه کرده و آن را همراه با پیاز تفت دهید تا نرم شوند. بعد از 4-3 دقیقه 5 پیمانه آب مرغ اضافه کرده و صبر کنید تا جوش بیاید.

4 ) سوپ جو

یک پیمانه جو پرک را بشویید. بعد آن را همراه با 2 پیمانه آب مرغ داخل قابلمه بریزید و روی حرارت قرار دهید تا جوش بیاید، سپس یک عدد هویج خرد شده را اضافه کنید. حرارت را کم کنید تا هویج‌ها به آرامی بپزند. وقتی تکه‌های هویج پختند، 3 پیمانه شیر اضافه کنید. داخل قابلمه یک قاشق چوبی قرار دهید تا شیر سر نرود.

5 ) سوپ فلفل دلمه ای

2 حبه سیر را پوست بگیرید و خرد کنید. بعد آن را داخل کمی روغن تفت دهید. یک عدد سیب‌زمینی خرد شده و 2 عدد هویج نگینی شده را هم اضافه کنید. حالا باید 5 پیمانه آب مرغ اضافه کرده و صبر کنید تا جوش بیاید.
سپس آن را داخل سوپ بریزید و به آرامی هم بزنید. وقتی سوپ جا افتاد، 1 قاشق سوپخوری مرزه خرد شده، یک قاشق سوپخوری جعفری خرد شده و به میزان لازم نمک و فلفل به سوپ اضافه کرده و هم بزنید. سپس سوپ آماده را از روی اجاق گاز بردارید.

6 ) سوپ کشک

3 پیمانه آب و 3 پیمانه آب مرغ را داخل قابلمه بریزید و روی حرارت قرار دهید. 1 عدد هویج را نگینی خرد کرده و داخل قابلمه بریزید. یک عدد سیب‌زمینی را خرد کنید. وقتی تکه‌های هویج نیم‌پز شدند، سیب‌زمینی را همراه با 4 عدد سیر خرد شده به سوپ اضافه کنید.

7 ) سوپ ذرت با طعم شیر

2 قاشق سوپخوری کره خرد شده را داخل قابلمه بریزید و روی حرارت قرار دهید تا آب شود. یک عدد سیب‌زمینی را مکعبی خرد کنید. یک عدد ساقه کرفس را هم خرد کنید، سپس آنها را همراه با 1 عدد پیاز خرد شده و 2 قاشق چایخوری پودر آویشن به کره اضافه کرده و تفت دهید. صبر کنید تا سبزیجات تغییر رنگ دهند. حالا باید 1 قاشق سوپخوری آرد روی سبزیجات بریزید و دوباره مواد را با هم تفت دهید.

8 ) سوپ نخودفرنگی با طعم خامه

1 عدد سینه مرغ را با 1 عدد پیاز بپزید، سپس آن را ریز خرد کنید و کنار بگذارید. یک پیمانه برنج را خوب بشویید، سپس آن را همراه با 5-4 پیمانه آب مرغ روی حرارت قرار دهید. نصف پیمانه نخودفرنگی هم اضافه کنید. صبر کنید تا برنج و نخودفرنگی کاملا بپزند و له شوند.

9 ) سوپ کدو تنبل پنیری

1 عدد پیاز و 3 حبه سیر خرد شده را داخل مقداری کره تفت دهید. 2 عدد پیازچه، 2 عدد سیب‌زمینی و نصف یک کدوحلوایی کوچک را خرد کنید. وقتی پیاز و سیر نرم و طلایی شد، آنها را اضافه کرده و به تفت دادن ادامه دهید. حدود 5 پیمانه آب مرغ داخل قابلمه بریزید و صبر کنید تا جوش بیاید، سپس حرارت را کم کرده و صبر کنید سبزیجات بپزند .

10 ) سوپ پنیر ایتالیایی

1 عدد پیاز و 1 عدد هویج را پوست بگیرید و نگینی خرد کنید. دو عدد ساقه کرفس را هم خرد کنید، سپس آنها را در مقداری کره تفت دهید. 4/3 پیمانه آرد را در3 پیمانه شیر حل کنید، سپس آن را داخل قابلمه بزرگی بریزید و روی حرارت ملایم به مدت 10 دقیقه مرتب هم بزنید.