20 نوع برگر متنوع و خوشمزه
20 نوع برگر متنوع و خوشمزه
زمانی بود وقتی هوس خوردن بعضی از غذاها که به سرمان می‌زد باید ماشین را آتش می‌کردیم و راه می‌افتادیم به سمت آن رستورانی که در پخت آن غذای خاص تخصص داشت. حالا همه چیز فرق کرده. تخصص وارد خانه‌های ما شده است. باور ندارید؟ به عنوان مثال همین درست کردن همبرگر؛ از وقتی یادمان است همبرگر را در همبرگر فروشی می‌خوردیم و بعد از آن هم از همبرگرهای آماده کارخانه‌ای استفاده می‌کردیم، ولی حالا خودمان می‌توانیم دست به کار شویم و خوشمزه‌ترین همبرگرها را با همین دستان هنرمند‌مان بپزیم.1 )  همبرگر ساده با طعم مخصوص

دو عدد زرده تخم‌مرغ را به پانصد گرم گوشت گوساله چرخ‌کرده اضافه کنید. یک عدد پیاز رنده‌شده بدون آب، یک قاشق سوپ‌خوری سس کچاپ، یک قاشق سوپ‌خوری سس خردل، یک قاشق چای‌خوری پودر سیر و مقداری نمک و فلفل هم اضافه کنید. در انتها حدود یک‌دوم پیمانه پودر سوخاری به مواد اضافه کنید.

2 ) برگر ماهی با سس تارتار

پانصد گرم ماهی فیله‌شده بدون استخوان را داخل ظرفی قرار دهید. سه عدد برگ بو، سه عدد سیر خردشده، یک عدد پیاز رنده‌شده و مقداری آبلیمو و زعفران دم‌کرده هم اضافه کنید. تکه‌های ماهی را آغشته به مواد کنید. ظرف را حدود چهار ساعت داخل یخچال قرار دهید تا تکه‌های ماهی مزه‌دار شوند، سپس آن‌ها را سرخ کنید. شش عدد قارچ را ریز خرد کرده و در مقداری روغن تفت دهید.
مواد را خوب ورز دهید تا مایه برگر آماده شود. در صورت تمایل مخلوط را می‌توانید داخل غذاساز بریزید تا کاملا له شوند. مخلوط را به قسمت‌های مساوی تقسیم کنید و هر کدام را داخل کیسه فریزر قرار دهید و یک ساعت داخل یخچال بگذارید،

3 ) برگر سبزیجات فلفلی

چهارصد گرم لوبیا قرمز را بپزید. حدود سه‌چهارم از آن را داخل غذاساز بریزید تا کاملا له و پوره‌ای شکل شود، سپس آن را داخل کاسه‌ای بریزید. بقیه لوبیاهای پخته، نصف پیمانه ذرت پخته، یک عدد پیاز رنده‌شده، یک عدد سیر له‌شده، یک پیمانه چیپس ذرت پودرشده، یک چهارم پیمانه سس سالسا، یک عدد فلفل هالوپینوی خردشده، نصف قاشق چای‌خوری پودر زیره و به میزان لازم نمک و فلفل هم بریزید. مواد را خوب با هم مخلوط کنید.
داخل هر کدام از نان‌ها مقداری کلم خرد‌شده بریزید، سپس برگر‌ها را روی آن‌ها قرار دهید. چند تکه آووکادو و مقداری برگ گشنیز هم روی برگر‌ها قرار دهید. ساندویچ‌ها را در صورت تمایل با مقداری پنیر صبحانه سرو کنید.

4 ) همبرگر شکم پُر

پانصد گرم گوشت قرمزچرخ‌کرده را با دو عدد پیاز رنده‌شده( آب آن‌ها را بگیرید)، یک قاشق چای‌خوری ریحان خرد‌شده و به میزان لازم نمک و فلفل و ادویه گوشت مخلوط کنید و خوب ورز دهید. مقداری از مایه را بردارید و به شکل کاسه کوچک درآورید.
در یک تابه مقداری روغن بریزید و روی حرارت قرار دهید. وقتی داغ شد، دو طرف برگر‌ها را داخل آن سرخ کنید. این برگرها را همچنین می‌توانید روی کباب‌پز هم آماده کنید. برگرهای آماده‌شده را داخل نان همبرگری قرار دهید و با سس قرمز و سبزیجات مورد علاقه‌تان سرو کنید.

5 ) برگر مرغ به سبک یونانی

ابتدا کباب پز یا باربکیو را روشن کنید تا گرم شود. پانصد گرم سینه مرغ چرخ‌شده را با یک قاشق چای‌خوری پونه خشک‌شده، نصف قاشق چای‌خوری پودر سیر، دو قاشق سوپ‌خوری فلفل دلمه‌ای قرمز ریز رنده‌شده، دو قاشق سوپ‌خوری پیاز رنده‌شده، دو قاشق سوپ‌خوری جعفری خردشده، یک حبه سیر له‌شده، نصف قاشق چای‌خوری نمک و نصف قاشق چای‌خوری فلفل مخلوط کنید و حدود چهار الی پنج دقیقه ورز دهید تا مایه برگر آماده شود. مایه را به چهار قسمت تقسیم کنید.

6 ) برگر گوشت و قارچ

دویست گرم قارچ را خرد کنید و همراه با یک عدد پیاز خرد‌شده و دو حبه سیر له‌شده داخل مخلوط کن بریزید تا کاملا خرد شوند. مخلوط را داخل سبد بریزید تا آب اضافی‌شان گرفته شود. چهارصد گرم گوشت قرمزچرخ‌کرده را داخل ظرفی بریزید. مخلوط قارچ را هم اضافه کنید.
حالا باید مقداری پودر سوخاری اضافه کنید. پودر سوخاری را تا جایی اضافه کنید که مایه نه خیلی شل و نه خیلی سفت شود. مایه را خوب ورز دهید، سپس آن را داخل کیسه فریزر بریزید و حدود یک ساعت داخل یخچال قرار دهید. وقتی مایه را از یخچال درآوردید، آن را به شکل برگر قالب بزنید و داخل روغن سرخ یا روی زغال کباب کنید.

7 ) رویال برگر با سس قارچ

یک عدد پیاز و دوحبه سیر را رنده کنید و آب اضافی‌شان را دور بریزید، سپس همراه با یک عدد تخم‌مرغ، یک قاشق مرباخوری پودر سیر، یک قاشق مرباخوری پودر موسیر و مقداری نمک و فلفل به پانصد گرم گوشت قرمزچرخ کرده اضافه کنید و خوب ورز دهید.
مایه را به قسمت‌های دلخواه تقسیم کنید و هر قسمت را به شکل دایره درآورید. دایره‌های برگر را روی کاغذ روغنی یا کیسه فریزر قرار دهید و آن‌ها را حدود یک ساعت داخل یخچال قرار دهید. بعد از این زمان، آن‌ها را داخل تابه قرار دهید. وقتی دو طرفشان سرخ شدند، یک یا دو ورقه پنیر روی آن‌ها قرار دهید و بگذارید با حرارت همبرگر، پنیرها آب شوند.

8 ) برگر مغزدار

پانصد گرم گوشت گوساله چرخ‌کرده را در ظرفی بریزید. دو عدد زرده تخم‌مرغ، دو عدد پیاز رنده‌شده بدون آب، دو عدد سیر له‌شده، یک قاشق چای‌خوری پودر سیر، یک قشق سوپ‌خوری ریحان خردشده، یک قاشق سوپ‌خوری سس خردل و مقداری نمک و فلفل هم اضافه کنید.
وقتی برگر‌ها را از یخچال بیرون آوردید، به آرامی وسط آن‌ها یک سوراخ کوچک ایجاد کنید، سپس آن‌ها را داخل روغن سرخ کنید. وقتی دو طرف برگر‌ها سرخ شدند، یک عدد تخم‌مرغ داخل هر کدام از سوراخ‌‌ها بریزید.

9 ) چیکن برگر پنیری

چهارصدگرم سینه مرغ را چرخ کنید و داخل کاسه‌ای بریزید. دو عدد پیاز را رنده کنید و آب‌شان را بگیرید، سپس همراه با نصف پیمانه هویج ریز رنده‌شده، نصف پیمانه پنیر پارمسان رنده‌شده، دو حبه سیر له‌شده، یک عدد پیازچه خردشده، دو قاشق سوپ‌خوری جعفری خردشده، یک عدد سفیده تخم‌مرغ و به میزان لازم نمک و فلفل به مواد اضافه کنید و خوب ورز دهید. به میزان لازم پودر سوخاری هم اضافه کنید تا مایه برگر کمی سفت شود. مایه را به چهار یا پنج قسمت تقسیم کنید.
دو قاشق روغن‌زیتون و به میزان لازم نمک و فلفل هم اضافه کنید. مواد را با هم مخلوط کنید تا سس یکدستی حاصل شود. وقتی برگرها آماده شدند، آن‌‌ها را همراه با سبزی‌های مورد‌علاقه‌تان داخل نان همبرگی قرار دهید و با سسی که آماده کرده بودید سرو کنید.

10 ) برگر ترکی

هفتصد گرم گوشت قرمزچرخ‌کرده را با دو قاشق سوپ‌خوری پیازچه خردشده مخلوط کنید. دو عدد پیاز رنده‌شده بدون آب، نصف پیمانه آرد سوخاری، چهار قاشق سوپ‌خوری سس مایونز، چهار قاشق سوپ‌خوری سس قرمز، دو قاشق سوپ‌خوری ریحان خردشده و به میزان لازم نمک و فلفل هم بریزید. مواد را خوب با هم مخلوط کرده و ورز دهید تا مایه برگر یکدست شود.

11 ) برگر سیب زمینی و عدس

یک پیمانه عدس را بپزید و داخل سبد بریزید تا آب اضافی‌اش گرفته شود، سپس آن را خوب له کنید. دو عدد سیب‌زمینی را بپزید، پوست بگیرید و له کنید. عدس پخته و سیب زمینی‌های له‌شده را همراه با سیصد گرم گوشت قرمز چرخ‌کرده داخل ظرفی بریزید.
مواد را خوب با هم مخلوط کنید تا مایه برگر آماده شود. مقداری از مخلوط را بردارید و گرد کنید، سپس آن را فشار دهید تا شبیه برگر شود. هر تعداد که می‌شود برگرها را به همین شکل آماده کنید.

12 ) سویا برگر پنیری

چهارصد و پنجاه گرم سویا را حدود یک ساعت خیس کنید، سپس داخل سبدی بریزید. وقتی کاملا خشک شدند آن‌ها را چرخ کنید یا داخل غذاساز کاملا له کنید. سویای له‌شده را داخل ظرفی بریزید. دو عدد پیاز رنده‌شده، دو عدد تخم‌مرغ، یک قاشق چای‌خوری پودر سیر، یک قاشق چای‌خوری پودر زیره، یک‌چهارم قاشق چای‌خوری پودر جوز هندی و مقداری نمک و فلفل هم بریزید. یک قاشق سوپ‌خوری ترخون خرد‌شده هم اضافه کنید. مواد را خوب ورز دهید.
برگر‌ها را یک ساعت داخل یخچال قرار دهید، سپس آن‌ها را داخل تابه در مقداری روغن سرخ کنید. وقتی دو طرف برگر‌ها سرخ شدند، دو ورقه پنیر گودا روی هر کدام از آن‌ها قرار دهید و صبر کنید تا کمی آب شوند، سپس برگرهای پنیری را داخل نان همبرگری قرار دهید. چند برگ کاهو و مقداری خیارشور و گوجه‌فرنگی خردشده هم داخل نان بریزید. برگرها را با سس باربکیو سرو کنید.

13 ) برگر تن ماهی

چهارصد و پنجاه گرم تن ماهی را که از قبل به مدت بیست دقیقه جوشانده‌اید داخل ظرف مناسبی ریز خرد کنید. یک عدد سفیده تخم‌مرغ، سه عدد پیازچه خرد‌شده، دو قاشق چای‌خوری زنجبیل رنده‌شده، یک و نیم قاشق سوپ‌خوری سس سویا، یک قاشق چای‌خوری سس خردل و به میزان لازم نمک و فلفل هم بریزید. مواد را خوب ورز دهید تا مایه برگر آماده شود.

14 ) چیز برگر مکزیکی

ششصد گرم گوشت قرمزچرخ‌کرده را داخل ظرفی بریزید. یک عدد تخم‌مرغ، یک‌چهارم پیمانه بلغور ذرت نیمه‌آماده، یک‌چهارم پیمانه پنیر چدار رنده‌شده، سه قاشق سوپ‌خوری فلفل سبز خردشده، یک‌چهارم پیمانه گشنیز خردشده، یک قاشق چای‌خوری پودر سیر، یک قاشق چای‌خوری پودر پیاز، یک دوم پیمانه فلفل پاپریکا، یک دوم پیمانه پودر زیره و به میزان لازم نمک و فلفل هم اضافه کنید. مواد را خوب ورز دهید تا مایه برگر آماده شود. مایه را به چهار یا شش قسمت مساوی تقسیم کنید و هر قسمت را به شکل برگر درآورید

15 ) مینی چیکن برگر  زنجبیلی

دویست گرم فیله مرغ را خرد کنید و داخل غذاساز بریزید. دو حبه سیر خرد‌شده، دو عدد بپیازچه خرد‌شده، یک قاشق سوپ‌خوری زنجبیل خردشده، یک و یک دوم قاشق چای‌خوری پودر کاری و یک‌چهارم پیمانه گشنیز خرد‌شده را هم داخل غذاساز بریزید و دستگاه را روشن کنید تا مواد کاملا خرد شوند. یک عدد سفیده تخم‌ مرغ و به میزان لازم نمک و فلفل هم اضافه کنید.
نان همبرگری‌های کوچک را آغشته به سس لیمویی کنید، سپس برگر‌ها را داخل نان‌ها قرار دهید. مقداری مخلوط گشنیز و کاهوی خرد شده روی هر برگر قرار دهید، سپس آن‌هارا با بقیه سس سرو کنید.

16 ) برگر لوبیای چشم بلبلی

سیصد گرم سینه مرغ را چرخ کنید و داخل ظرفی بریزید. دو پیمانه لوبیا چشم‌بلبلی پخته را داخل غذاساز بریزید تا کاملا له شوند، سپس به مرغ اضافه کنید. دو قاشق سس باربکیو، یک عدد تخم‌مرغ، یک سوم پیمانه پودر سوخاری، دو قاشق سوپ‌خوری جعفری خردشده، یک‌چهارم قاشق چای‌خوری جوز هندی و به میزان لازم نمک و فلفل هم اضافه کنید. مواد را خوب ورز دهید تا مایه برگر آماده شود.
مواد را خوب با هم مخلوط کنید تا سس یکدستی حاصل شود. نان‌های همبرگری را آغشته به مقداری سس کنید و سپس برگرها را داخل آن‌ها قرار دهید. مقداری سبزی مورد علاقه‌تان را هم بریزید. حالا می‌توانید ساندویچ‌ها را سرو کنید.

17 ) برگر سبزیجات به سبک سوئیسی

در یک تابه مقداری روغن بریزید و روی حرارت قرار دهید تا داغ شود، سپس یک عدد پیاز و یک عدد هویج رنده‌شده را داخل آن تفت دهید. بعد از آنکه نرم شدند، دویست گرم قارچ خردشده را اضافه کرده و به تفت دادن ادامه دهید تا آبِ قارچ گرفته شود. یک قاشق چای‌خوری پودر آویشن، مقداری فلفل قرمز و یک عدد سیر له‌شده هم اضافه کنید.
مواد را خوب ورز دهید تا مایه برگر آماده شود. مواد را شش قسمت کنید و هر قسمت را به شکل برگر درآورید. برگرها را داخل روغن سرخ کنید. وقتی دوطرف آن‌ها سرخ شدند، یک ورقه پنیر چدار روی آن‌ها قرار دهید و صبر کنید تا کمی آب شوند، سپس برگرها را داخل نان همبرگری قرار دهید.

18 ) برگر گوشت با سس چیمی چوری

یک کیلوگرم گوشت قرمزچرخ‌کرده را با یک دوم پیمانه جعفری خرد‌شده، یک دوم پیمانه گشنیز خرد‌شده، یک عدد تخم‌مرغ، نصف قاشق چای‌خوری پودر فلفل قرمز، سه حبه سیر له‌شده، دو عدد پیاز رنده‌شده بدون آب و مقداری نمک و فلفل خوب ورز دهید. به میزان لازم پودر سوخاری بریزید تا برگر نه شل شود و نه سفت.
سپس گوشت آن‌ها را ریز خرد کنید و در ظرفی بریزید. دو حبه سیر له‌شده، دو قاشق سوپ‌خوری سرکه، یک قاشق چای‌خوری شکر، یک قاشق چای‌خوری پونه خشک‌شده، یک قاشق سوپ‌خوری سس مایونز، چند قطره سس قرمز تند، یک قاشق سوپ‌خوری روغن‌زیتون و مقداری نمک و فلفل هم اضافه کنید.

19 ) برگر مرغ با طعم سیب

چهارصد گرم سینه مرغ چرخ‌شده را داخل ظرفی بریزید. دوقاشق سوپ‌خوری سس خردل، دو قاشق سوپ‌خوری سس مایونز، دو قاشق چای‌خوری رزماری تازه و به میزان لازم نمک و فلفل هم اضافه کنید.
در ظرفی دو قاشق سوپ‌خوری سس سویا را با دو قاشق سوپ‌خوری روغن‌زیتون، یک‌دوم پیمانه سس مایونز، یک قاشق سوپ‌خوری جعفری خردشده و مقداری نمک و فلفل مخلوط کنید. وقتی برگر آماده شد، آن را همراه با سبزی‌های مورد علاقه‌تان داخل ساندویچ قرار دهید و با سسی که آماده کرده‌اید سرو کنید.

20 ) برگر بوقلمون مخصوص

نهصد گرم گوشت بوقلمون چرخ‌کرده را با یک عدد پیاز ریز خرد‌شده مخلوط کنید. دو حبه سیر له‌شده، نصف پیمانه جعفری خرد‌شده، یک قاشق چای‌خوری فلفل سیاه آسیاب‌شده، یک قاشق سوپ‌خورری سس ورچستر یا ورسترشایر، دو قاشق سوپ‌خوری آبِ یخ و مقداری نمک هم اضافه کنید. مواد را خوب ورز دهید و سپس به صورت هشت يا چهارده برگر فرم دهید. وسط هر برگر را کمی فشار دهید تا موقع پخت باد نکند