دستور تهیه 20 نوع صبحانه هیجان انگیز بعداز ماه رمضان
دستور تهیه 20 نوع صبحانه هیجان انگیز بعداز ماه رمضان
طبيعي است وقتي شما يك ماه روزه‌داري كرده‌ايد و در سيستم غذايي‌تان تغيير و تحول ايجاد شده است، حالا ديگر ميل‌تان به نان و پنير نمي‌كشد و دل‌تان لك زده براي صبحانه‌هاي مفصل و خوشمزه گرم كه لابد گمان مي‌كنيد فقط در رستوران‌هاي معروف شهر پيدا مي‌شوند.

درست به همين علت دستور تهيه 20 مدل صبحانه گرم و خوشمزه را پيشنهاد داده‌ايم كه به شما ثابت كنيم در خانه‌تان هم مي‌توانيد صبحانه‌هايي به همان اندازه لذيذ آماده كنيد؛ تازه كلي هم به لحاظ مالي به نفعتان مي‌شود.

1 ) تست کالباس و پنیر

ابتدا یک قاشق سوپخوری هویج ریز و پخته شده را با یک قاشق سیب زمینی پخته و خرد شده ، یک قاشق پنیر پیتزا ، یک عدد تخم مرغ و نمک و فلفل به میزان دلخواه مخلوط کنید و در ظرف را بگذارید تا مواد خودش را بگیرد.صبحانه شما همراه با دو عدد نان تست ودو ورق کالباس آماده سرو می باشد.

2 ) املت تنوری

ابتدا٢٠٠ گرم كالباس را خرد كرده و با سه عدد گوجه فرنگي و به ميزان دلخواه نمك و فلفل در كره به مدت سه دقيقه تفت دهيد. داخل ظرف های تعیین شده را با مقداري روغن چرب كرده و مواد را به سه قسمت تقسيم كرده و داخل ظرف ها بريزيد.
دقيقه ظرف ها را به مدت ده دقيقه در آن قرار دهيد.به همراه سه عدد نان تست صبحانه شما آماده سرو است.

3 ) املت رنگارنگ

فلفل دلمه ای هاي رنگي- از هر كدام يك عدد زرد، قرمز، نارنجي، سبز- را به صورت نگيني و يك عدد پياز را هم به صورت خلالي خرد كنيد. داخل ماهيتابه يك قاشق روغن مايع اضافه كنيد و مواد خرد شده را داخل آن بريزيد همراه نمك و فلفل- به ميزان دلخواه- به مدت پنج دقيقه تفت دهيد.

4 ) املت فلفل سبز و سیب زمینی

سه عدد سيب زميني را نگيني و فلفل سبز دلمه اي و پياز را ريز خرد كنيد. داخل ماهيتابه دو قاشق غذا خوري روغن مايع بريزيد و سيب زميني را کمی تفت دهید تا نرم شود و از ماهیتابه بردارید.
همه مواد را با 100 گرم پنير پيتزاي رنده شده مخلوط کنید و در ظرف هایی که برای هر نفر آماده کرده اید بریزید و روی هر ظرف یک عدد تخم مرغ بشکنید. روي تخم مرغ ها مقداري پودر فلفل سياه بپاشيد و براي طعم دار كردن مي توانيد ازچند برگ جعفری یا گشنیز تازه استفاده كنيد. املت براي سرو كردن همراه با نان تفت داده شده آماده است.

5 ) املت گوشت و پنیر و قارچ

ابتدا ماهيتابه را با يك قاشق روغن مايع چرب كنيد 150 گرم گوشت چرخ كرده را با يك عدد پياز نگيني خرد شده تفت دهيد و ٢٠٠ گرم قارچ را به صورت ورقه اي خرد كنيد. دو عدد فلفل دلمه اي قرمز و سبز را هم ريز خرد كنيد و به گوشت اضافه كنيد.

6 ) املت گوجه و ریحان

سه عدد گوجه فرنگي را به صورت حلقه حلقه ببريد و 200 گرم ريحان را برگ برگ كنيد. يك حبه سير را رنده كنيد و يك قاشق روغن زيتون به آن اضافه كنيد. سه كاسه كوچك برداريد و داخل هر كدام يك قاشق روغن زيتون بريزيد و تكان دهيد تا تمام ظرف به روغن آغشته شود.
فر را با دمای٢٠٠ درجه سانتي گراد روشن كنيد و كاسه ها را به مدت 10 دقيقه در آن قرار دهيد. صبحانه شما با سه عدد نان تست آماده سرو است.

7 ) املت اسفناج و پنیر

ابتدا 400 گرم اسفناج را به صورت برگ برگ كنيد. داخل ماهيتابه دو قاشق غذا خوري روغن زيتون بريزيدو ماهيتابه را روي شعله قرار دهيد. حالا اسفناج ها را داخل ماهيتابه بريزيد چهار عدد تخم مرغ را داخل ظرفي با نمك، فلفل و پودر سير به ميزان دلخواه هم بزنيد.

8 ) املت فنجانی

براي شروع كار 250 گرم قارچ را همراه 200 گرم كالباس نگینی خرد كنيد. حالا پنج شاخه پيازچه را با تمامي برگ هاي سبزش خرد کنید و سپس دو فنجان برداشته و داخل آنها دو عدد تخم مرغ بشكنيد.

9 ) کرپ توت فرنگی و موز

يك قاشق چايخوري وانيل را با دو عدد تخم مرغ، 3 قاشق چايخوري كره (ذوب شده)، يك پيمانه شير، يك چهارم پيمانه پودر شكر، يك پيمانه آرد و يك چهارم قاشق چايخوري نمك مخلوط كنيد.
پس از اينكه مایه به رنگ طلايي در آمد آن را برگردانيد و طرف ديگر را سرخ كنيد و همه مايه را به همين صورت بپزيد. پس از پختن كرپ ها روي سطح آن مقداري مرباي توت فرنگي و تكه هاي موز قرار دهيد و به صورت رولتي جمع كنيد.صبحانه شما آماده سرو است.

10 ) املت اسپانیایی

مواد مورد نياز اين املت كدو ، پياز و سير به همراه مقداري اسفناج است. يك عدد كدو را با پوست به صورت حلقه هاي خيلي نازك ببريد و يك عدد پياز كوچك را هم خلالي كنيد.
داخل ظرف مخصوص فر يك قاشق غذاخوري روغن ريخته و كدو ها را داخل آن بچينيد و پيازها و سير رنده شده را هم به آن اضافه كنيد. بعد تخم مرغ های زده شده را همراه نان تست یا باگت خرد شده اضافه كنيد و داخل فر گرم شده با درجه حرارت 180درجه سانتیگراد بگذاريد. املت شما بعد از پنج دقيقه آماده است.

11 ) تخم مرغ پخته شده در سس گوجه

فر را با دمای 175 درجه روشن كنيد تا گرم شود. يك پيمانه سس گوجه‌فرنگی را داخل چهار عدد کاسه یک نفره مناسب فر تقسیم كنيد. سپس با دقت داخل هر یک از این کاسه‌ها یک تخم مرغ بشكنيد طوری که زرده آنها درسته بماند.
کاسه‌ها را به مدت 8 دقیقه داخل فر داغ بگذاريد تا سفیده آنها سفت شود ولی زرده نرم بماند. حال برش‌های نان را داخل فر داغ بگذاريد تا دو طرف آنها برشته شود. 1حبه سیر را بر سر یک چنگال بزنید و آن را روی سطح نان‌ها بماليد. سپس کمی روغن‌زیتون رویسطح نان‌ها بريزيد و به همراه تخم مرغ‌ها سرو كنيد.

12 ) نان تخم مرغی

5 نان تست را بردارید و از میان آنها یك دایره جدا كنید. تابه ای را روی حرارت قرار دهید و كف آن را كمی با كره چرب كنید، نان را در تابه بگذارید و سه تخم‌مرغ را با مقدار دلخواه نمك و فلفل هم بزنید و آنقدر از آن درون دایره وسط نان بریزید تا پر شود.

13 ) گوجه فرنگی و تن ماهی

ابتدا یک عدد پیاز بزرگ را رنده و یک قوطی تن ماهی بدون روغن را ریز کنید. یک عدد سیر را بکوبید و به مخلوط پیاز و تن ماهی بیفزایید. یک قاشق سوپخوری جعفری خردشده و به مقدار لازم نمک و ادویه را با مخلوط تن ماهی و سیر مخلوط کنید.
سینی مخصوص فر را با یک قاشق غذاخوری کره چرب کنید و گوجه ها را به مدت 10 دقیقه با حرارت 160 درجه سانتی گراد در فر بگذارید تا زمانی که سطح تخم مرغ ها پخته شود. صبحانه شما با مقداری نان آماده سرو است.

14 ) املت اسفناج

نصف پیمانه آرد را الک کرده ، با مقداری نمک مخلوط کنید. یک عدد تخم مرغ را با یک پیمانه ماست، یک قاشق آب و یک قاشق روغن مخلوط کنید. حالا مخلوط آرد و نمک را به آن اضافه کنید و هم بزنید.
یک پیمانه خامه به همراه چهار قاشق سوپخوری ماست شیرین و یک قاشق سوپخوری پنیر پیتزای رنده شده را با هم مخلوط کنید.حالا مخلوط تخم مرغ را در تابه بزرگ روغنی بریزید و بعد از سه دقیقه مخلوط اسفناج را همراه تکه های نان به آن اضافه کنید و روی همه مواد خامه را اضافه کنید و درب آن را بگذارید.

15 ) املت گوشت و تخم مرغ

یک عدد پیاز را نگینی خرد کنید یک قاشق روغن درون ماهیتابه ریخته و روی حرارت ملایم بگذارید و پیاز را به آن اضافه کنید. بعد از اینکه پیاز سرخ شد 200 گرم گوشت چرخ کرده را داخل تابه بریزید تا آب آن کاملا برود.

16 ) املت هندی

ابتدا یک عدد پیاز بزرگ را خلالی کنید و آن را در یک قاشق غذاخوری روغن به مدت 3دقیقه تفت دهید. یک شاخه کوچک تره فرنگی را باریک برش بزنید و همراه زردچوبه و فلفل قرمز به پیاز اضافه کنید و مرتب هم بزنید تا یکدست سرخ شود. یک عددکدو سبز را خلالی ریز برش دهید و به تابه بیفزایید.

17 ) املت پنیر

5 عدد تخم مرغ را در ظرفی بشکنید و خوب هم بزنید تا کف کند. کمی نمک ، فلفل و سه قاشق شیر را داخل تخم مرغ بریزید و هم بزنید.تابه مناسبی را که لبه آن تقریبا دو و نیم سانتی متر باشد روی آتش بگذارید و سه قاشق روغن در تابه بریزید و بگذارید تا داغ شود.

18 ) تخم مرغ تند

برای آماده سازی این صبحانه لازم است 5 عدد تخم مرغ را بگذارید خوب آبپز شود.بعد از پوست كندن تخم مرغ ها را به صورت عمودي برش دهيد و زرده را به آرامي از داخل شان خارج كنيد.
حالا زرده طعم دار شده را داخل سفيده ها بريزيد .يك عدد فلفل سبز تند و يك عدد فلفل قرمز تند را به صورت حلقه اي برش دهيد و روي زرده ها را با فلفل ها تزئين كنيد.صبحانه شما به همراه 5 عدد نان تست آماده است.

19 ) کاسرول صبحانه فرانسوی

ابتداپنج فنجان خمير نان باگت را در سینی فر چرب شده پهن كنيد. در يك ظرف بزرگ چهار عدد تخم مرغ را با يك قاشق چايخوري وانيل ، يك چهارم فنجان شكر ، يك چهارم قاشق چايخوري نمك و يك و نيم فنجان شير مخلوط كنيد و روي خمير بريزيد.

20 ) املت قارچ و مارچوبه

5 عدد تخم مرغ را با 10 قاشق سوپخوری شیر خوب هم بزنید تا کاملا کف کند کمی نمک و فلفل داخل تخم مرغ ها بریزید.200 گرم قارچ را به صورت لایه ای خرد کنید و در تابه ای آن را کمی تفت دهید.
مایه شیر و تخم مرغ را در تابه بریزید و درب آن را بگذارید.یک فنجان مارچوبه ریز شده را با قارچ و نمک و فلفل مخلوط کنید و به تخم مرغ ها اضافه کنید.بعد از سه دقیقه املت شما آماده است.صبحانه شما آماده سرو است.