۴ ترفند خانگی برای لایه برداری پوست تا عید
۴ ترفند خانگی برای لایه برداری پوست تا عید

یکی از درمان‌های موثر زیبایی، استفاده از مخلوط لیمو و شکر است که یک اسکراب عالی برای پوست شما خواهد بود. به این منظور، نصف یک لیمو را آب بگیرید و با نصف فنجان شکر مخلوط کنید. سپس مخلوط را هم زده و به آن ۲ قاشق غذا‌خوری روغن زیتون اضافه کنید. مجددا تمامی مواد را هم بزنید و به مدت ۵ دقیقه به شکل‌دایره‌وار روی پوست‌ خود ماساژ دهید. ماسک را با آب سرد آبکشی کنید.
به طور کلی پوست ما متشکل از ۳ لایه جداگانه است. لایه خارجی یا لایه شاخی (اپیدرمیس)، لایه میانی (درمیس) و داخلی‌ترین لایه (هایپودرمیس). اپیدرمیس یا لایه خارجی به صورت دوره‌ای و طی فواصل معین با سلول‌های کاملا جدید جایگزین می‌شود.

در ادامه این مطلب با چند ترفند طبیعی و بهترین درمان‌های موثر خانگی آشنا خواهید شد که در پیلینگ (لایه برداری) پوست صورت و دست‌ها بسیار مفید و کارآمد خواهند بود.

1 ) نعناع

نعناع اولین و یکی از بهترین درمان‌هایی است که برای رفع این عارضه می‌توانیم از آن کمک بگیریم. ترکیبات سالم نعناع به طور طبیعی دارای خواصی هستند که برای رفع پوسته‌پوسته شدن پوست می‌توانند موثر باشند. این گیاه خاصیت مرطوب‌کنندگی و جوان‌سازی دارد که به شادابی و سرزندگی پوست‌تان کمک شایانی خواهد کرد.

- چند برگ تازه نعناع را در مخلوط‌کن بریزید تا کاملا له شوند و عصاره آن گرفته شود.
- صبح روز بعد، آن را با آب‌گرم بشویید و پوست‌تان را با یک حوله نرم و تمیز کاملا خشک کنید.
- سعی کنید تا حد امکان هر روز از این درمان استفاده کنید تا نتیجه مورد نظرتان حاصل شود.

2 ) ماست

در میان مواد خوراکی، ماست یکی از بهترین خوراکی‌ها برای خنک کردن پوست بدن ما انسان‌ها است. ماست می‌تواند مانع از خارش، سوزش و پوسته‌ شدن پوست بدن ما شود. عناصر کمیاب، مواد معدنی، اسیدها و آنزیم‌هایی که ماست از آن‌ها تشکیل شده است همگی دارای خواص اعجاب‌انگیز و تسکین‌دهنده‌ای برای پوست ما هستند.

- با کمک یک چنگال نصف یک عدد موز رسیده را له و یا پوره کنید و با ۲ قاشق غذا‌خوری ماست ترکیب کنید.
- بعد از خشک شدن، آن را با آب گرم بشویید و پوست‌تان را خشک کنید.

3 ) عسل

عسل می‌تواند یک درمان‌گر عالی برای بسیاری از مشکلات پوستی شما باشد. عسل حاوی آنزیم، آب، فروکتوز ( شهد یا ماده‌ی قندی)، گلوکز و روغن است که همگی برای مرطوب نگه داشتن پوست بسیار مفید هستند. علاوه بر این، عسل می‌تواند به درمان خارش و سوزش پوست‌تان کمک کند.

- ۱ قاشق چای‌خوری پودر زرد‌چوبه را با ۱ قاشق چای‌خوری عسل مخلوط کنید تا خمیر شوند. خمیر را مستقیما روی نواحی مورد نظر ماساژ دهید و نیم ساعت بعد با آب‌گرم بشویید.

4 ) لیمو و شکر

یکی دیگر از درمان‌های موثر استفاده از مخلوط لیمو و شکر است که یک اسکراب عالی برای پوست شما خواهد بود.

- نصف یک لیمو را آب بگیرید و با نصف فنجان شکر مخلوط کنید.
- مجددا تمامی مواد را هم بزنید و به مدت ۵ دقیقه به شکل‌دایره‌وار روی پوست‌ خود ماساژ دهید.