خواص هسته زردآلو
خواص هسته زردآلو

زردآلو، میوه شیرین و خوش رنگی است که بر اساس نظر متخصصان طب سنتی خواص اعجاب آوری دارد اما حیرت آورترین مسئله خواص فوق العاده هسته این میوه است.
زردآلو میوه ای تابستانی است که به نوعی جزء میوه های بومی ایران محسوب می شود.زردآلو، میوه شیرین و خوش رنگی است که بر اساس نظر متخصصان طب سنتی خواص اعجب آوری دارد اما حیرت آورترین مسئله خواص فوق العاده هسته این میوه است

زردآلو و خواص آن

درخت زردآلو بومی نواحی چین وایران است وارتفاع آن تا 6 مترهم می رسد.
میوه زردآلو گوشتی و شیرین و به طور عموم زرد و گاهی زرد مایل به قرمز است.
در طب سنتی از آن برای درمان برخی بیماری‌ها مانند رفع مشکلات تنفسی، سوء هاضمه، فشار خون بالا، تقویت جنسی، تسکین درد، تقویت سیستم ایمنی بدن، مبارزه با عفونت و همچنین کمک به درمان آرتریت استفاده می شده است.
دیگر بخش های این گیاه نیز علاوه بر میوه و مغز دانه مانند گل، پوست، تنه و ریشه در طب کاربرد دارد.

هسته زردآلو

از نظر طب قدیم ایران هسته زرد آلو دارای طبعی گرم و خشک است و برگ و گل آن دارای طبعی سرد و خشک است.
مواد مغذی دانه زردآلو شبیه به دیگر آجیل ها سرشار از چربی های سالم، فیبر و آهن هستند.
هسته شیرین زردآلو به عنوان یک میان وعده و یا برای استفاده در غذاها، در بازار وجود دارد و به فروش می رسد.
هسته تلخ زردآلو به عنوان یک درمان سرطان در روسیه و ایالات متحده مورد استفاده قرار می گرفته است.

مزیت ها و خواص هسته زردآلو

هسته زردآلو علاوه بر استفاده عطر و طعم آن به صورت خام و یا همراه با غذا، به عنوان یک روغن مرغوب برای پخت و پز و همچنین تولید لوازم آرایشی استفاده می شود.

مزیت هسته زردآلو برای درمان ورم مفاصل

خاصیت ضد التهابی هسته زردآلو، این دانه را یک درمان ایده عال برای درمان آرتروز معرفی کرده است، اگر این دانه به طور منظم مصرف شود، درد و تورم در مناطق آسیب دیده را کاهش می دهد، برای دریافت نتایج بهتر برای درمان در مفاصل، این دانه در وعده های غذایی خود استفاده کنید.

فواید هسته زردآلو برای فشارخون

هسته زردآلو به دلیل داشتن ویتامین B، علاوه بر درمان سرطان، برای حفظ سطح فشار خون و نگه داشتن حد طبیعی آن موثر است. اگر از فشار خون بالا رنج می برید، هسته زردآلو به دلیل منبع غنی از ویتامین B ، برای درمان شما بسیار مناسب است. این دانه در کاهش فشار خون و بیماری های دیگر مربوط به خون نیز کمک فراوان می کند.

هسته زردآلو برای سرماخوردگی و آنفولانزا

اگه مایل به افزایش قدرت ایمنی بدن خود هستید، هسته زردآلو را به طور منظم مصرف کنید، هسته زردآلو می تواند باعث قوی شدن سیستم ایمنی بدن و مبارزه با عفونت برای درمان بیماری هایی مثل سرماخوردگی و آنفولانزا شود.

هسته زردآلو به عنوان داروی مقوی غرایز جنسی

خواص هسته زردآلو مانند بادام بوده و برای افزایش غرایز جنسی مفید است، هسته زردآلو در اروپا به طور سنتی برای افزایش میل غرایز جنسی شهرت دارد.

تاثیر هسته زردآلو در تسکین درد

با توجه به مطالعاتی که بر روی هسته زردآلو صورت گرفته است این دانه دارای خواص و اثر بخشی تسکین طبیعی درد را دارد.
علاوه بر اینها برای کاهش درد افراد مبتلا به سرطان نیز کاربرد دارند.

فواید هسته زردآلو برای پوست

روغن هسته زردآلو برای تولید تعدادی از لوازم آرایشی و بهداشتی مخصوصا در عرصه مراقبت از پوست استفاده می شود.
روغن هسته زردآلو مانند یک مرطوب کننده بسیار طبیعی و موثر جذب پوست می شود.

خاصیت ضد التهابی هسته زردآلو

برخی از محققان هسته زردآلو را به عنوان یک ماده ضد التهاب معرفی کرده اند. هسته زردآلو یک ارائه دهنده طبیعی برای تسریع در درمان درد عضلات و مفاصل به خصوص اگر مبتلا به ورم مفاصل باشید، تاثیر گذار است.

سلامت قلب با هسته زردآلو

بدن انسان دو نوع کلسترول خوب و بد تولید می کند. کلسترول بد از خوردن غذاهای پرچرب که دارای چربی های اشباع شده هستند صورت می گیرد.
هسته زردآلو یک منبع عالی از چربی های اشباع نشده مانند ماهی و روغن زیتون است، به همین دلیل با کاهش کلسترول بدن، به سلامت قلب و بدن کمک فراوانی می کند.

خواص هسته زردآلو برای مو

از دیگر خواص هسته زردآلو کمک به سلامت و شادابی مو است، روغن هسته زردآلو به شکستگی و نامرتب شدن مو کمک می کند و باعث صافی و مرتب شدن مو می کند.

خاصیت های هسته زردآلو برای سرطان

هسته زردآلو یک منبع عالی از ویتامین B و همچنین دارای یک عنصر شناخته شده به نام آمیگدالین است. این هسته به دلیل داشتن این مواد مغذی ضروری برای بدن ، توانایی کشتن سلول های سرطانی را دارد.
مطالعات بسیاری نشان داده اند که سرطان ممکن است به دلیل نبودن ویتامین B در بدن صورت گیرد، به همین دلیل هسته زردآلو به دلیل غنی بودن از ویتامین B یک درمان موثر برای سرطان شناخته شده است.
منبع : باشگاه خبرنگاران جوان