مصاحبه با کاربران برتر (محبوبه خدمتی)
مصاحبه با کاربران برتر (محبوبه خدمتی)

در قسمت مصاحبه با کاربران برتر قصد داریم هر ماه مصاحبه ای را با همکاری مجله آشپزی مثبت با کاربران برتر و فعال سرآشپز پاپیون انجام دهیم.

در این بخش سوالات متنوعی مطرح خواهد شد تا با پرطرفدار های پاپیون بیشتر آشنا شوید.

در ادامه خلاصه ای از مصاحبه با محبوبه خدمتی کاربر برتر سرآشپز پاپیون آورده شده است . نسخه کامل این مصاحبه در شماره ۶۸ (اردیبهشت ۹۶) مجله آشپزی مثبت چاپ شده است.

اهل شیرازم

محبوبه خدمتی هستم متولد مرداد ۱۳۶۲، تحصیلات دانشگاهی ام در رشته گرافیک بوده است. اما قبل از اینکه وارد دانشگاه بشوم به صورت حرفه ای نقاشی و تدریس می کردم. بعد از تمام کردن دانشگاه وارد عرصه کارشده و به عنوان معاون مدرسه مشغول به کار شدم. به همین منظور رشته مدیریت پیش دبستانی را به عنوان رشته دوم انتخاب کردم تا بتوانم علم به کاری که می خواهم انجام بدهم را داشته باشم.

آشپزی به صورت حرفه ای برایتان سخت نیست ؟ آن هم با این همه مشغله ؟

حقیقتا کار بسیار سختی است. بچه داری، کار در بیرون منزل و صد البته آشپزی که وقت زیادی را می گیرد. اما عشق به کار، این سختی را برای من کم می کند.

برای تزئین هر غذا چقدر زمان می گذارید ؟

کارهای تصویری بین یک تا دو ساعت وقت من را می گیرند. اما برای انجام این کارها چنان لذتی در من به وجود می آید که زمان را احساس نمی کنم.

ابزار کار شما برای طراحی چیست؟

قلم مو(سه صفر) ساده + رنگ های طبیعی مانند آب لبو، زعفران و پور کاکائو را برای طراحی استفاده می کنم.

کدام یک از تزئینات خودتان را بیشتر دوست دارید ؟

ماست با تزئین اسب، ژله تصویری با شمائل امام علی (ع) که روز مرد برای همسرم کشیدم و میوه آرایی طاووس بیشتر از همه معروف هستند. البته باید بگویم که سالاد های شیرازی من هم طرفدار زیادی دارند.

به غیر از هنر آشپزی هنر دیگری هم دارید ؟

اهل قلم هستم و علاقه زیادی به نوشتن دارم. تا به حال دو کتاب از من به چاپ رسیده است. دو کتاب دیگرم هم مجوز برای چاپ گرفته است. کتاب هایی که می نویسم رمان هستند.

حرف آخر

می توانم بگویم ۳ سال پیش هنر من در آشپزی شاید فقط در یک کاسه معمولی ژله خلاصه می شد. عشق به سرآشپز پاپیون من را وادار به یادگیری حرفه ای تر طراحی و تزئین غذا بدون رفتن به هیچ کلاسی کرد. پاپیون یک نقطه آغاز برای من بود.

تشکر ویژه دارم از همسرم و پسرم که خیلی مشوق من هستند وبا دیدن کارهام کلی ذوق میکنند وبزرگترین دلیل موفقیتم همسر و پسر و اعضای خانواده ام هستند.

من عاشق وطنم هستم عاشق شهرم و سنتهای مرسوم آن از بچگی دلم میخواست وقتی بزرگ شدم یک زن نمونه و کامل ایرانی باشم نمیدونم چقدر موفق شدم اما به همه اهدافی که داشتم با سعی وتلاش و بدون هیچ پشتوانه و آموزشی رسیدم از این بابت خداوند رو شاکرم.